Inlägg från: Tildalainen |Visa alla inlägg
  • Tildalainen
    caledonianclear skrev 2013-09-13 13:04:56 följande:
    Började i lördags och har gått ner drygt tre kilo på fem dagar. Jag går lätt ner i vikt, men också åt andra hållet så jag måste vara stenhård. Började på 80 kilo blankt och är nu nere på 76,4. Det jag främst har märkt är vilka bautaportioner jag åt innan. Helt sjukt vad mycket man äter egentligen.
    Visst är det! Helt sjukt hur mycket man stoppat i sig utan att ens tänka på det. Och för min del är småätandet en stor bov. Grattis, och lycka till!
  • Tildalainen

Fråga, dricker ni 2 liter vatten om dagen?
    Hur ska man tänka, att man ska dricka 2 liter vatten eller ingår all annan dryck, såsom kaffe osv också i de 2 litrarna man ska få i sig? 

• Tildalainen

-1,4 kilo efter första veckan! Tjohoo vad roligt! Så snabbt hade jag inte tänkt mig, men det kanske är mycket vatten i början.

En fråga, jag scannade in en Wasa Sandwish Creme Cheese och fick 2 kalorier?! Men på förpackningen står det 85 kcal per bar - det är väl det man ska gå efter?

• Tildalainen
    Emmut skrev 2013-09-17 12:54:09 följande:
    Tror att de som lägger in livsmedel (vem som helst kan göra det) kanske lägger in så det blir antal kalorier per gram bara fast det står ex Wasa sandwich.

Man får ju tänka om det är rimligt eller inte innan man lägger till det i matdagboken.
    Så kan det säkert vara. Och jag insåg att det inte kan vara 2 kalorier i en sådan. Dessutom står det 85 kcal per bar på den så jag gick på det istället! Bra när det står på förpackningen, då får man lita på den informationen.

Måste säga att jag är helnöjd med Shape up! Jag kan äta samma som familjen, bara mindre av vissa saker. Dessutom blir jag väldigt medveten om vad motion kan göra för mig så att jag kan unna mig det goda också. Tummen upp  
  • Tildalainen

-1,2 kilo andra veckan. Det känns fantastiskt bra!
    Jag har lite svårt att få kläm på när jag tränar bara. Tränar jag på kvällen så får jag ju plötsligt en massa nya kalorier att äta upp, och det orkar jag oftast inte. Tricket kanske är att äta mer under dagen när man vet att man ska träna på kvällen. Hur gör ni andra? 

• Tildalainen
    Pommac skrev 2013-09-23 18:40:46 följande:
    Vad härligt det är att gå ner i vikt. Nu har jag gått ner 4 kg på 4 veckor (från 99 - 95 kg) många kilo kvar men bara 15 kg kvar till första delmålet. Tog en sallad till middag och tänkte kosta på mig en coca cola till. Dock smakade colan inte alls som jag minns den. Huvva vad sött det var! Jag har levt på mineralvatten i fyra veckor. 😄
    Gött! Jag tycker samma sak, sött smakar inte samma längre och det är ju ett stort steg i rätt riktning
    Idag har jag dock slarvat till det med utelunch och tårta pga en avtackning av en nära kollega. Det får vara värt det. 
  • Tildalainen
    finflicka skrev 2013-09-24 19:07:51 följande:
    Hej tänkte hoppa in här, har använt appen i 3 dagar och har hållt mig under mina 1100 kalorier utan några större problem. Mitt första mål är att gå ner 6 kilo.
    Brukar ofta gå promenader men funderar på om jag ska räkna in dom så jag kan äta mer eller om jag ska strunta i det, hur gör ni? :)

Hej! Välkommen hit
    Ja, allt handlar om vad man gör av med och ska du äta 1100 kcal om dagen så ska du absolut göra det. Dvs om du går en promenad så ska du räkna av de kalorierna och äta dem. Annars får det ingen effekt, då har du ätit för lite och så småningom ställer kroppen in sig på svält istället och omvandlar det lilla du äter till fett. Rätta mig gärna om jag har fel  
  • Tildalainen
    Nany skrev 2013-09-25 08:52:59 följande:
    Mina damer nu är äntligen min första delmål uppnådd vilket är att hamna under 80 kg äntligen. Jag har svajat mycket upp o ner. Nu vill jag tappa ytterligare 9kg till innan jag är nöjd. Nästa delmål är att jag går ner till 76kg. Bara att kämpa på
    Grattis!!! Bra jobbat!!
Svar på tråden Shape Up