• Romantik

Sätta kakeldekor på golvet?

Vi har ett fullt funktionellt, fräscht helkaklat badrum från 2007. Dock valde de som ägde lägenheten då att lägga in gult golv samt gul bård i badrummet, resten är vitt. Är efter tre år med detta hemska gula trött på att se det varje dag...så, kan man lägga kakeldekor på golvet? Sådana där klisterlappar...någon som testat?

Tänkte att jag lägger det både på golvet och den gula bården, vi har kört på svarta handdukar, draperi, toasits etc för att det är den färg som funkat snyggast med det gula men jag står nog inte ut så länge till...urk!

Så - någon som testat kakeldekor på golvet? Har ju hört att man inte ska måla för det lossnar lätt så tänkte att detta kunde vara ett alternativ, eller lossnar det direkt och blir fult?

• Svar på tråden Sätta kakeldekor på golvet?
  • ganesha

Testa med en ruta några veckor?! Sätt den där ni går och är som mest så får du kanske ett hum om hållbarheten?

• Romantik
    ganesha skrev 2013-07-31 15:12:26 följande:
    Testa med en ruta några veckor?! Sätt den där ni går och är som mest så får du kanske ett hum om hållbarheten?
    Det är ju sant, att jag inte tänkte på det! En i duschen och en framför handfatet så får vi se vad som händer :)
  • Orcha

Kul idé!
    Uppdatera gärna och berätta hur det fungerar.

Make love, not english quotes...
  • jassikan

Det kommer att hålla ett tag åtminstone,nog svårt att veta hur länge. Det beror säkert på vilken kakeldekor eller dekorplast du väljer. Men tror det finns risk för att golvet blir halt om ni stänker vatten, eftersom det är tunn plast. Å andra sidan kan en våtrumsmatta också bli ganska hal.

Har själv en liten bit dekorplast, dcfix, som suttit på insidan av handfatet i minst 6 månader nu, för att testa hur det sitter även om den blir blöt ofta. Sitter utan problem.

Här finns bilder och film från en som lagt på köksgolvet.
    http://hemmendorff.com/drawing-on-my-kitchen-floor/

• riboflavin

Ni kan inte tänka er att lägga ett trallgolv? Vi hade superfult badrumsgolv i våran gamla lägenhet och lade dit en badrumstrall, blev oerhört mycket bättre :)

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Sätta kakeldekor på golvet?