Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Hur få vardagen att gå runt?

skogsvitter skrev 2013-08-01 12:42:45 följande:
    Vävd sjal till en nyfödd? Nej men en trikåsjal!

Och ja, sjal (eller ergonomisk sele) är helt klart ett måste i din situation TS! Jag hade aldrig klarat mig utan den, många bebisar är helt enkelt så här. Man kan inte tvinga dem att ligga själva, så man får helt enkelt hitta hjälpmedel som får vardagen att funka istället!
    Visst kan man ha vävd långsjal till nyfödd. Är det som avlastar bäst, men trikåsjal fungerar också jättebra till nyfödd och mycket enklare att använda.
  • Flickan och kråkan

TS:

Skaffa ett bra bärredskap och var ute större delen av dagen. Då kan liten hänga med och sova och du kan leka och umgås med stora. Ute brukar de flesta barn vara nöjda med ganska lite.....och så blir det inte så stökigt hemma . Ta städning etc med en nypa salt. Världen går inte under om det är lite damm i hörnen. Vi investerade i hemstäd när tvåan föddes. Bästa investeringen någonsin (och inte särskilt dyr heller). Vi har tre barn nu och jag kan spara in på det mesta utom just städningen .  

• Flickan och kråkan
    tundra skrev 2013-08-01 12:48:14 följande:
    Jag hade som nybörjare vävd sjal direkt efter ca 1 mån (TS bebis är 11 v).

Har man ont i ryggen är det 1000gr bättre än trikå. Som att ha bebisen under skinnet (eller så gott som ;-P).
    Håller med dig. Hade inte skaffat trikå till ett så stort barn, med undantag av wbs.
Svar på tråden Hur få vardagen att gå runt?