Jag kan inte säga hennes namn! Namnångest!
Vår dotter är 5 månader! Vi har haft problem med namn. Precis alla namn vi tycker är fina är upptagna av vänner, släkt och bekanta! ! Men jag trodde inte att det skulle bli så här illa. Vi har haft två namnförslag. Och jag tänkte väl att det bara var att ta något av dom! Men när hon föddes börja jag tveka! Det kändes som att vi hade dessa namn bara för att de andra var upptagna, att vi inte skulle välja dom annars.. Veckorna gick och snart var vi tvungna att bestämma oss. Min sambo gillade båda men jag tyckte inget namn kändes bra, inget annat heller. Eftersom jag inte kunde välja mellan dessa valde min sambo ett namn. Efter månader av tvivel hade vi skickat in hennes namn. Ett fint namn, verkligen. Men inget som jag kanske hade valt om alla fina ( speciellt ett av namnen) inte hade varit upptagna.. Dagen efter att papperna var inskickade fick jag (och har haft det sen dess) ångest och jag har inte kallat henne för namnet än. Jag känner mig ledsen och snuvad! När jag väl fick en dotter kunde jag inte ta ett namn som känns 100! När andra säger hennes namn känns det bara konstigt och jag blir ledsen. Vet inte varför jag känner så här eftersom jag faktiskt inte kan komma med ett bättre förslag. Vad göra? Kan hon växa in i namnet? Jag har berättat hur jag känner för sambon ( inte för någon annan) och han tycker att jag är löjlig nu när vi äntligen skickat in namnet, nu när alla äntligen slutat tjata om vad hon heter!