• idisb

lämnat bort katten idag,gråter floder :(

Vi köpte en katt för ett år sen, lite roligt va att den hade samma födelsedag som min dotter. Min dotter har varit konstant hostig och ont i ögonen sen hon kom till oss och katten vill verjkigen inte bo inne så vi hittade nu ett hem till den på landet där det är inga stora vägar och andra djur som sällskap.
    Men jag saknar henne så mkt! Kan inte sluta vara ledsen och vill slänga mig på mob för att be att få hem henne igen.
    Jag jobbar hela dagarna så då va katten helt själv hemma och vilket liv är det för en katt? Jag ångrar idag att jag skaffade henne men inte för jag inte ville ha henne utan för det gör så ont att förlora henne.
    Eftersom dottern har astma och tål nästan inget så vågade vi inte ha kvar katten. MEN tännk om hon saknar oss? Tror hon att vi bara övergivit henne?

Alla tycker jag är så löjlig och jag vet hon är i ett bra hem men känns värre att förlora min katt än något annat jag förlorat

någon mer som lidit så för ett djur? eller är jag bara dum? :(

• Svar på tråden lämnat bort katten idag,gråter floder :(
  • viseversa

Tycker det 'är bra av dig ts att du hittade ett bra hem till henne där du tror hon kommer trivas. Många åker bara och avlivar sina katter som om dom inte är värda något alls.

Tycker du ska vara stolt över dig själv som faktiskt såg till att hon fick det bra och fick ett hem med ute möjligheter. Och att du även insåg att hon inte mådde bra av att vara ensam så mycket. Det visar om något att du älskade din katt och var en bra djurägare. 

• Harvester

Hon undrar nig lite var ni tog vägen men har hon nya, snälla människor vänjer de sig snabbt. Kul att höra att du tog ansvar för din katt och inte bara avlivade eller dumpade den!

• idisb

jag bara önskar jag kunde ha henne här :( Men konstant dålig dotter fungerar ju inte heller, vi ska åka dit när hon är hemmastad på fika och vi får hälsa på henne så ofta vi vill men käns som man gett upp alla rättigheter med henne :(
    Vi ha kommit överens om att trivs hon inte så kommer hon hit igen eller till mina föräldrar som bor i närheten där katten är.
    Hade aldrig kunnat avliva henne! förstår inte dom som gör så eller bara släpper ut katterna. Min följde mig som en svans och va en i familjen

• idisb

hon är absolut kasterad! det gjorde vi i vintras, hade aldrig låtit henne gå ute annars, och jag tycker det finns för mkt katter så ska man inte avla så ska dom kastreras!

inte gråtit på många år men en bus katt rör om allt, gick runt på jobbet idag och försökte få alla övertala mig att behålla henne men alla sa att tänk på dottern och katten

• Enter Sandman

Bra gjort ts.
    Jag förstår att det gör ont nu, jag vet hur det känns att sakna ett djur.
    Men du satte hennes bästa först och det ska du vara väldigt stolt över, det visar att du är en sann djurvän.
    Så även om det gör ont nu så bär med dig den vetskapen att hon kommer få det bra där hon är nu och leva ett gott kattliv. 
    Men om du är orolig och ledsen kanske det hjälper lite att ringa, inte för att ta hem henne, men för att höra hur hon har det på nya stället. Om du får veta lite mer om det så lättar kanske oron litegrann.
    Jag vet att jag skulle absolut inte haft något emot det om jag tagit emot ett djur, det visar ju bara att du bryr dig.      

• idisb

bestämde med nya ägaren hon ska höra av sig hur det går och att vi ska hälsa på men vill inte verka för på, är ju första natten där. Men tänk så hittar hon ingen "plats" där, när hon sovit borta ha vi va där med och min dotter avgudar hon. Usch låter som väldens gnällspik men tack för ni förstår!
    När hunden avlivades pga han va så gammal och sjuk då viste man de va rätt så kändes annat. men va innan man fick barn och inte viste allergi skulle komma

• idisb

men måste ge adoptiv hemmet all credit! va där över en tim innan jag åkte och kramade och busade med katten där, sen pratade jag och ägaren en lång stund utanför, började tom gråta där men hon tyckte inte alls jag va konstig utan att man ha starka känslor för djur

• idisb

så nära nu, frågat en kompis om han kan hämta hem katten :( vill inte va utan henne, är jag hemsk då mot katten/dottern? vill bara krama om henne ,

• Solrosens
    idisb skrev 2013-08-01 22:25:13 följande:
    så nära nu, frågat en kompis om han kan hämta hem katten :( vill inte va utan henne, är jag hemsk då mot katten/dottern? vill bara krama om henne ,

Jag förstår dig. Hade ALDRIG ALDRIG klarat av att leva en endaste minut utan min underbara och finaste vovve.
Svar på tråden lämnat bort katten idag,gråter floder :(