Inlägg från: Enter Sandman |Visa alla inlägg
  • Enter Sandman

lämnat bort katten idag,gråter floder :(

Bra gjort ts.
    Jag förstår att det gör ont nu, jag vet hur det känns att sakna ett djur.
    Men du satte hennes bästa först och det ska du vara väldigt stolt över, det visar att du är en sann djurvän.
    Så även om det gör ont nu så bär med dig den vetskapen att hon kommer få det bra där hon är nu och leva ett gott kattliv. 
    Men om du är orolig och ledsen kanske det hjälper lite att ringa, inte för att ta hem henne, men för att höra hur hon har det på nya stället. Om du får veta lite mer om det så lättar kanske oron litegrann.
    Jag vet att jag skulle absolut inte haft något emot det om jag tagit emot ett djur, det visar ju bara att du bryr dig.      

• Enter Sandman
    nemo1 skrev 2013-08-02 17:46:12 följande:
    Då kan jag säga med en gång att det inte är en bra ägare. Vad gör hon när katten blir sjuk eller skadad, avlivar? För hur många har råd att lägga många tusenlappar som det kostar hos veterinären.

Fast nya ägaren kanske inte vill ta över ts försäkring utan skaffa en ny istället.
    Av nån anledning som jag inte känner till.  
  • Enter Sandman
    Birmafröken skrev 2013-08-02 17:52:42 följande:

Då skulle väl TS ha skrivit att ägaren ville ha en annan försäkring och inte att "ägaren inte ville ha en försäkring"...

Javisst, men det kan ju ha blivit ett missförstånd nånstans längs vägen, eller så uttryckte sig ts slarvigt.
    Jag vet inte, men jag tänker att vi kanske inte ska döma nya ägaren som dålig innan vi vet heller.  
Svar på tråden lämnat bort katten idag,gråter floder :(