Inlägg från: caaroline |Visa alla inlägg
  • caaroline

lämnat bort katten idag,gråter floder :(

Du är verkligen inte hemsk på något sätt, tvärtom. Du tänker på vad som är bäst för katten och även för ditt barn och det är så man måste tänka! Jag tror absolut inte att din katt kommer att få det dåligt på något sätt, visst att katten kanske känner att något är annorlunda första dagen/dagarna men jag kan nästan lova att han/hon snart kommer att trivas som fisken i vattnet på det nya stället!

Det är helt naturligt att känna som du gör, jag fick göra exakt samma sak som dig med min katt pga allergi och jag var helt gråtfärdig när jag hade lämnat av han hos dom nya ägarna. Men efter telefonkontakt dagarna efter så fick jag höra att han hade det jättebra och det fick mig att inse att jag gjorde de som var rätt! Försök att tänka så du också, katten kommer att anpassa sig bra.

• caaroline

Vet faktiskt inte om du har rätt att ta tillbaka henne men jag tycker ändå inte att du borde göra det. Tänk på din dotter, det kan innebära att hon blir väldigt sjuk tyvärr och det vill du nog inte ha på ditt samvete hur dumt och taskigt detta än låter. Sen blir det säkert jobbigt för kissen att byta bostad många gånger också, ni kommer ju säkert bli tvungen att skicka iväg henne igen pga allergin sedan när du märker att din dotter blir dålig och det blir nog väldigt rörigt för katten. Jag kan lova att katten kommer att trivas på sitt nya ställe, de du beskrev låter ju som ett toppenställe för en katt.

Du kommer att komma över detta, visst att du kanske alltid kommer att sakna men du kommer absolut inse att du gjorde de som var det enda rätta! Försök att sova och ta nya tag imorgon, den nya ägaren kan du ju kanske ha kontakt med och fråga hur det går imorgon? Jag håller tummarna för dig nu, dehär fixar du.

Svar på tråden lämnat bort katten idag,gråter floder :(