• soetisenanna

vad tycker ni om detta?

Jag och min sambo har precis gått isär och Vi har en dotter på 6 månader ihop. Idag ringde han och sa att han ska hämta henne imorgon och ta med henne till sina föräldrar jag har inget emot det i sig men nu är det så att hon vägrar ersättning och äter inte riktiga portioner mat än utan hon ammar och det kan vara lite olika ofta men jag vet att hon kommer börja skrika för att hon även är mammig vill inte vara med andra längre än några minuter och hon vill skutta på mig när hon ska sova har ingen napp heller. Gav som förslag att dom kunde ta med henne och fika här nånstans eftersom hans föräldrar bor i en annan kommun så det tar minst 30 minuter hem till dom! Vad anser ni om detta?

• Svar på tråden vad tycker ni om detta?
  • paret

Ja du, både bra att han vill träffa barnet, och samtidigt svårt då du ammar, ett helsicke

• skogsvitter

Ditt förslag är det enda rätta, att ta ett ammande spädbarn från sin mamma i flera dagar är helt absurt... förstår att han vill umgås med sitt barn men bara tanken är ju helt galen!! Någon timme på sin höjd om det måste ske helt utan din närvaro är rimligt i början.

• skogsvitter

Oj då, var visst lite för snabb där. Trodde han ville ha henne hos sina föräldrar över helgen! Men det blir ju ändå för länge även om det "bara" är över dagen!

• Maddi

Ja om hon vägrar ersättning så kan ju inte situationen lösas, om inte hennes fars föräldrar vill fika i kommunen du bor i.

• soetisenanna

Det är pappan som tyckte att "var kan man ta med henne i den här skit kommunen" det är han som inte känner för det utan ska prompt ta med henne just hem till sina föräldrar! Jag tycker så synd om henne redan nu över vilken plåga hon kommer få det när hon vill tutta :( jag menar dottern vill inte ens va med pappan längre än några minuter sen blir det gnäll och hon får komma till mig (har varit så när vi bodde ihop) och bara bilresan dit tar ju en halvtimme! Vet inte vad jag ska göra för att inse att för hennes bästa så kan dom vara här nånstans i närheten så hon inte behöver skrika allt för länge när hon vill amma!

• Cookiesandcream

Vad säger pappan att hon ska äta då? Om ni precis har gått isär måste han ju veta hur läget är? Jag skulle säga att jag gärna vill att farföräldrarna ska träffa barnet men att hon måste vänjas vid flaskmatning så du kan pumpa ut bröstmjölk och skicka med innan hon kan vara ifrån dig någon längre stund.

• Loriyana

Det handlar om EN dag. Kan hon inte äta gröt eller nått?

• FrökenLöken

... vill pappan verkligen ha med sig bebisen då han vet att hon kommer vara konstant ledsen? Yikes.

Och nej, det är verkligen inte att rimligt att ta en bebis från sin födokälla. Inte alls. Det borde han begripa.

• skogsvitter
    soetisenanna skrev 2013-08-02 23:57:22 följande:
    Det är pappan som tyckte att "var kan man ta med henne i den här skit kommunen" det är han som inte känner för det utan ska prompt ta med henne just hem till sina föräldrar! Jag tycker så synd om henne redan nu över vilken plåga hon kommer få det när hon vill tutta :( jag menar dottern vill inte ens va med pappan längre än några minuter sen blir det gnäll och hon får komma till mig (har varit så när vi bodde ihop) och bara bilresan dit tar ju en halvtimme! Vet inte vad jag ska göra för att inse att för hennes bästa så kan dom vara här nånstans i närheten så hon inte behöver skrika allt för länge när hon vill amma!
    Men alltså du kan naturligtvis inte låta honom göra det?! Varför ställer du in dig på det redan nu när du vet att det är helt jävla fel?! Fy fasen vad vidrigt av honom också för den delen, att kräva detta och bete sig sådär!

Det är hans problem om han hatar "skitkommunen" men det ska fanimej inte gå ut över en liten bebis!!! Kan han inte ta att det räcker med en timmes besök i närheten så får han väl bannemej vänta tills bebisen äter annan mat och kan stå ut med honom?! Fan så upprörd jag blir på sånna här svin till karlar... egoistiskt är bara förnamnet!

Och du borde verkligen har mer vett än att utsätta din dotter för detta. Ändå skriver du som om du kommer göra det?!
Svar på tråden vad tycker ni om detta?