Inlägg från: soetisenanna |Visa alla inlägg
  • soetisenanna

vad tycker ni om detta?

Jag och min sambo har precis gått isär och Vi har en dotter på 6 månader ihop. Idag ringde han och sa att han ska hämta henne imorgon och ta med henne till sina föräldrar jag har inget emot det i sig men nu är det så att hon vägrar ersättning och äter inte riktiga portioner mat än utan hon ammar och det kan vara lite olika ofta men jag vet att hon kommer börja skrika för att hon även är mammig vill inte vara med andra längre än några minuter och hon vill skutta på mig när hon ska sova har ingen napp heller. Gav som förslag att dom kunde ta med henne och fika här nånstans eftersom hans föräldrar bor i en annan kommun så det tar minst 30 minuter hem till dom! Vad anser ni om detta?

• Svar på tråden vad tycker ni om detta?
  • soetisenanna

Det är pappan som tyckte att "var kan man ta med henne i den här skit kommunen" det är han som inte känner för det utan ska prompt ta med henne just hem till sina föräldrar! Jag tycker så synd om henne redan nu över vilken plåga hon kommer få det när hon vill tutta :( jag menar dottern vill inte ens va med pappan längre än några minuter sen blir det gnäll och hon får komma till mig (har varit så när vi bodde ihop) och bara bilresan dit tar ju en halvtimme! Vet inte vad jag ska göra för att inse att för hennes bästa så kan dom vara här nånstans i närheten så hon inte behöver skrika allt för länge när hon vill amma!

• soetisenanna

Precis. Både han och hans mamma tjatar om hans lagliga rätt till att bara ta med henne och att det finns inget jag kan göra åt det eftersom det är Hans lagliga rätt fick jag bestämma så skulle han få vara med henne här i närheten!

• soetisenanna
    Cookiesandcream skrev 2013-08-03 10:33:46 följande:
    Du får gärna svara på frågan jag ställde tidigare om vad pappan planerar att ge sin dotter att äta.

Det vet jag faktiskt inte typ banan kanske eller nåt. Men som sagt så äter hon inget så hon blir mätt!
  • soetisenanna
    skogsvitter skrev 2013-08-03 11:54:22 följande:
    Han har ingen laglig rätt,det är ren lögn.

Har man delad vårdnad så har båda rätt att träffa barnet men tycker han borde förstå att det inte blir så långa stunder nu när hon är så liten!
  • soetisenanna

Pappan skrev till mig för några dagar sen "tror du jag tänker låta **** bo med dig?" hon är mitt tredje barn och hans första mina två större barn har jag på heltid då deras pappa inte riktigt kan ta hand om sig själv så jag är verkligen van med barn! Och blir bara förbannad då pappan till minsta jobbar långa dagar och sticker iväg själv då och då på saker han vill göra så det är jag som tagit hand om henne sen hon kom även när han är hemma så är han Inte med henne så mycket så Jag blir bara arg när han säger så för det är jag som tar hand om hon jämt och inte han!

Svar på tråden vad tycker ni om detta?