Inlägg från: skogsvitter |Visa alla inlägg
  • skogsvitter

vad tycker ni om detta?

Ditt förslag är det enda rätta, att ta ett ammande spädbarn från sin mamma i flera dagar är helt absurt... förstår att han vill umgås med sitt barn men bara tanken är ju helt galen!! Någon timme på sin höjd om det måste ske helt utan din närvaro är rimligt i början.

• skogsvitter

Oj då, var visst lite för snabb där. Trodde han ville ha henne hos sina föräldrar över helgen! Men det blir ju ändå för länge även om det "bara" är över dagen!

• skogsvitter
    soetisenanna skrev 2013-08-02 23:57:22 följande:
    Det är pappan som tyckte att "var kan man ta med henne i den här skit kommunen" det är han som inte känner för det utan ska prompt ta med henne just hem till sina föräldrar! Jag tycker så synd om henne redan nu över vilken plåga hon kommer få det när hon vill tutta :( jag menar dottern vill inte ens va med pappan längre än några minuter sen blir det gnäll och hon får komma till mig (har varit så när vi bodde ihop) och bara bilresan dit tar ju en halvtimme! Vet inte vad jag ska göra för att inse att för hennes bästa så kan dom vara här nånstans i närheten så hon inte behöver skrika allt för länge när hon vill amma!
    Men alltså du kan naturligtvis inte låta honom göra det?! Varför ställer du in dig på det redan nu när du vet att det är helt jävla fel?! Fy fasen vad vidrigt av honom också för den delen, att kräva detta och bete sig sådär!

Det är hans problem om han hatar "skitkommunen" men det ska fanimej inte gå ut över en liten bebis!!! Kan han inte ta att det räcker med en timmes besök i närheten så får han väl bannemej vänta tills bebisen äter annan mat och kan stå ut med honom?! Fan så upprörd jag blir på sånna här svin till karlar... egoistiskt är bara förnamnet!

Och du borde verkligen har mer vett än att utsätta din dotter för detta. Ändå skriver du som om du kommer göra det?!
  • skogsvitter
    soetisenanna skrev 2013-08-03 09:57:39 följande:
    Precis. Både han och hans mamma tjatar om hans lagliga rätt till att bara ta med henne och att det finns inget jag kan göra åt det eftersom det är Hans lagliga rätt fick jag bestämma så skulle han få vara med henne här i närheten!

Han har ingen laglig rätt,det är ren lögn.
  • skogsvitter
    Maddi skrev 2013-08-03 09:39:15 följande:
    Men jösses, har man delad vårdnad kan man inte göra så mycket som du kanske vet. Så varför ens skriva något sånt till ts som troligtvis redan har dåligt samvete över situationen? Han har också rätten att ha sin dotter.

Nej det har han inte. Bebisen har dock rätten till två föräldrar. På SINA villkor!
  • skogsvitter
    soetisenanna skrev 2013-08-03 11:25:34 följande:
    Det vet jag faktiskt inte typ banan kanske eller nåt. Men som sagt så äter hon inget så hon blir mätt!

Det är såklart ren vanvård och ingen myndighet skulle tillåta det.
  • skogsvitter
    Esmamman skrev 2013-08-03 12:24:41 följande:
    Umgänget vid en separation handlar inte om föräldrarnas rätt till barnet, utan barnets rätt till båda föräldrarna. Det ska alltid tas hänsyn till barnet bästa. Om din dotter behöver amningen för att hålla sig mätt är det självklart inte att se till barnets bästa att vara borta så länge från dig! Det är föräldrarnas ansvar att i första hand se till att barnet är mätt och tryggt, det går alltid före förälderns önskan om att umgås. Ditt ex borde ha vett nog att förstå detta och inte bara hävda sin "rätt". Var inte rädd för att säga ifrån och komma fram till en kompromiss som passar er dotter, det är inte umgängessabotage. Stå på dig för barnets skull!  

• skogsvitter
    Maddi skrev 2013-08-03 12:14:14 följande:
    Rent juridiskt så HAR han rätten att ta henne. Om du nu inte vet vad gemensam vårdnad betyder...

Nej det har han INTE, läs ovan inlägg.
Svar på tråden vad tycker ni om detta?