Åh vad jobbigt! Två av mina systrar har pcos och jag vet vilket skit det är att behöva ta alla hormoner och ev IVF men samtidigtr det ju bra att det finns hjälp! Klart ni kommer lyckas så småningom! Hoppas på snart! Vår första graviditet slutade i ma som upptäcktes i v13 och det tog nästan ett år innan det tog sig igen, och den gången provade jag att t rosenrot från mensens första dag fram till äl och då tog det sig. Om det var tack vare rosenroten eller om det bara var vår tur vet jag inte, men när vi ska börja med syskonförsök så kommer jag testa rosenrot med en gång. Hittade det här på nätet innan jag tog det och valde att prova innan vi gick vidare. "Rosenrot har också effekt på det hormonella systemet, bla minskas kortisolet, ett stresshormon som bildas i binjurarna. Vid kortvarig stress har kortisol en positiv verkan. Vid upprepad eller långvarig stress riskerar det avstängningssystem som skall minska produktionen av cortisol att avmattas, känsligheten sjunker och cortisol fortsätter att produceras. Kroppen kommer i ett permanent stresstillstånd – det är då vi blir trötta, utmattade och känner olust. Studier på djur visar att Rosenrot ökar könshormonernas aktivitet. Hos hondjur visade Rosenrot en östrogenlik effekt med ökad fertilitet. Samma forskare testade sedan Rosenrot på 40 kvinnor med utebliven mens och som inte kunnat bli gravida. Rosenrot testades under 14 dagar. 25 av de 40 kvinnorna fick normal menstruation och 11 blev gravida efter ytterligare några månaders behandling (Tomsk State University 1987)."
Lycka till och styrkekramar!