• ronjajakobsson

Jag har blivit lurad på tradera

Hej, Jag vann en auktion på tradera i torsdags en samsung galaxy s4 för 4100:- plus frakt 60:- kronor! Jag har sommarjobbat hela sommaren så jag fick min lön den här månaden  och ville så gärna ha en ny telefon, och han som ägde telefonen var så himla trevlig och skickade sitt kontonummer och sa att han ville ha sina pengar först och sen skickar han telefonen till mig, jag satt in pengarna i torsdags kväll och han fick dom igår vid halv tio tiden och då skrev jag till honom att nu har pengarna kommit in så nu får du skicka telefonen. Men jag hörde ingenting av honom något mer, Sen fick jag ett mejl att hans konto på tradera har blivit hackad så han tog bort tradera kontot. Jag ringde tradera och frågade, dom sa att han ville ta bort kontot för det är nån som har hackat hans konto, och jag ringde till polisen direkt och polisanmälde allting, Så jag skulle få post från polisen i veckan.. Nu är det bara att vänta, Jag är så himla besviken och ledsen... Jag har en fråga, får man någonsin tillbaks pengarna igen? Polisen sa att brottsofferfonden betalar annars, stämmer det? är det nån som har fått tillbaks pengarna? Jag har inte kunnat sovit nånting. Jag går i skolan och jag får inte mycket pengar i veckan,  så skulle va tacksam för svar :(

• Svar på tråden Jag har blivit lurad på tradera
  • Anton Chigurh

Visst fan har Tradera sk säkra betaltjänster där säljaren inte får slantarna förrän köparen fått paketet. Så att säga.

Eller har jag fel ??? 

Du har nog fan blivit blåst TS, skall till mycket om du får igen nåt här. Tyvärr.

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Realista
    Anton Chigurh skrev 2013-08-03 13:51:21 följande:
    Visst fan har Tradera sk säkra betaltjänster där säljaren inte får slantarna förrän köparen fått paketet. Så att säga. Eller har jag fel ???  Du har nog fan blivit blåst TS, skall till mycket om du får igen nåt här. Tyvärr.

Nja men har de verkligen det tycker man hör och läser om att det förekommer ofta så som ts beskriver, däremot har jag svårt att se att ts lär få ersättning. Den telefonen kan man väl dessutom köpa billigare ny i affären
  • Aniiee
    Realista skrev 2013-08-03 13:55:57 följande:

Nja men har de verkligen det tycker man hör och läser om att det förekommer ofta så som ts beskriver, däremot har jag svårt att se att ts lär få ersättning. Den telefonen kan man väl dessutom köpa billigare ny i affären
    Minin ligger mellan 3200 och 4500. LTEn ligger mellan 4200 och 8000 och Active:n mellan 4400 och 6200. 

Jag tror inte Tradera har en egen betallösning, men de rekomenderar väl typ Payson eller Paypal eller nåt.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Anton Chigurh
    Realista skrev 2013-08-03 13:55:57 följande:

Jag skulle i vart fall aldrig få för mig att sätta in pengar på någon okänd mänskas konto utan att ha fått varan först. Aldrig i helvete. 

Har inte handlat på Tradera, men Blocket har tjänster som är förbannat bra, som förhindrar sånt här, vore märkligt om inte Tradera har samma tjänster... 
  • Realista
    Aniiee skrev 2013-08-03 14:03:42 följande:
    Minin ligger mellan 3200 och 4500. LTEn ligger mellan 4200 och 8000 och Active:n mellan 4400 och 6200.  Jag tror inte Tradera har en egen betallösning, men de rekomenderar väl typ Payson eller Paypal eller nåt.
    Yaoi is the opiate of the fangirls

Ja jag såg det var tvungen att kolla upp det, var in och kolla gradera med och det står att man kan betala via paypal, visa eller banköverföring
  • Anton Chigurh
    Realista skrev 2013-08-03 14:08:16 följande:

Ja jag såg det var tvungen att kolla upp det, var in och kolla gradera med och det står att man kan betala via paypal, visa eller banköverföring
    Ahhh....
  • Realista
    Anton Chigurh skrev 2013-08-03 14:05:32 följande:
    Jag skulle i vart fall aldrig få för mig att sätta in pengar på någon okänd mänskas konto utan att ha fått varan först. Aldrig i helvete.  Har inte handlat på Tradera, men Blocket har tjänster som är förbannat bra, som förhindrar sånt här, vore märkligt om inte Tradera har samma tjänster... 

Håller helt med dig då hade jag betalat med paypal el visa eller varit utan saken, jag har aldrig ens handlat på blocket om det inte var i min stad så vi kunde byta direkt men jag är nog feg och misstror alla i sådana här samanhang
  • Sölve

Några pengar ska du inte räkna med. 
    Sådana här ärenden läggs oftast ner direkt.

• Anton Chigurh
    Realista skrev 2013-08-03 14:14:24 följande:

Håller helt med dig då hade jag betalat med paypal el visa eller varit utan saken, jag har aldrig ens handlat på blocket om det inte var i min stad så vi kunde byta direkt men jag är nog feg och misstror alla i sådana här samanhang
    Det är inte fegt, det är sunt förnuft....
Svar på tråden Jag har blivit lurad på tradera