Inlägg från: Anonym (Aj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aj)

Clostridium difficile - Hjälp!! Så ont i magen!!

Har får veta att jag har Clostridium difficile i min mage. Har fått Flagyl som ska hjälpa för det.
    Men har såna hemska diarréer och så ont i magen så vet inte vad jag ska ta mig till.. :(
    Sitter på toan typ hela tiden. Känns som när man har urinvägsinfektion typ, att man är nödig men kommer bara litegrann.

Har bara hunnit ta 2 tabletter Flagyl än så tar väl lite tid till innan de verkar.
    Någon som har tips för vad man kan göra under tiden mot det onda och diarrén?

• Svar på tråden Clostridium difficile - Hjälp!! Så ont i magen!!
  • Anonym (Aj)

Lovisa - ska försöka få i mig Proviva och vatten. Provade lite mat till frukost, men har haft så väldigt ont efter det.

Behöver man alltid behandlas om man får såna här bakterier? Tänkte på om någon i övriga familjen blir smittad? Kan det gå över av sig själv?

Det känns som att man har en taggbuske i rumpan dessutom eller att man ska skita genom en tennisboll för det känns så svullet. Kan man lindra det på något vettigt vis?

• Anonym (Aj)

Om det bara hade varit magont så man kunnat ligga och vrida sig i sängen/soffan.

Men nä...man ska sitta på toa i tid och otid och kvida för det gör så ont och så somnar benen.. :(

• Anonym (Aj)

Okej Lovisa! Tack för ditt svar! :)

Ååå..hoppas Flagylen börjar verka snart! Annars kör jag snart en stekpanna i huvudet känns det som.

Brukar det ta lång tid innan det hjälper?

• Anonym (Aj)

Lovisa - vi har tyvärr bara en toalett. Men min sambo är ju frisk, man får väl bara såna här bakterier om man är nedsatt på något vis. Spritar händerna och även delar av badrummet. Men har ju varit dålig i flera veckor. Så har de blivit smittade så har de nog redan blivit det under den tiden.

Ingen av dem har diarré iaf.

Nej, har inte fått någon information om det mer än vad jag fick veta genom sjukvårdsupplysningen via telefon.

Tror min läkare ringer mig på måndag.

Svar på tråden Clostridium difficile - Hjälp!! Så ont i magen!!