• Grodan22

    Hjälp!

    Hejsan, jag är bara 13 och ska börja 8 nu i höst, jag skriver här för att jag skulle behöva svar från någon klok vuxen. Förra terminen i sjuan var jag bortrest och hann inte plugga så mycket inför provet, så jag bestämde mig för att fuska, jag fick dåligt samvete redan inna och bestämde mig för att sätta på mig en tröja ( jag fuskade altså inte ), på eftermiddagen tar jag av mig tröjan men glömde bort att jag hade skrivit upp några årtal där och när min lärare går förbi märker hen det och tror självklart att jag har fuskat jag försöker förklara och hen säger att vi ska lägga det bakom oss. Jag är nu väldigt rädd att min lärare ska ta upp det här på utvecklingssmtalet nu i början av 8, kan inte prata med min pappa om det han pressar mig väldigt mycket i skolan, skulle kunna ta upp det med mamma... Tror ni jag oroar mig i onödan? Hur skulle du reagera om ditt barn nästan fuskat? Mår verkligen inte bra jag njuter knappt av sommarlovet, kan bara tänka på det här!


  • Svar på tråden Hjälp!
  • The Fugly

    Jag tror inte du behöver oroa dig om läraren sa att ni skulle lägga det bakom er. Hen skulle nog ha ringt dina föräldrar direkt annars.

    Var stolt över att du själv bestämde dig för att inte fuska och klandra inte dig själv för att du var nära att göra det. Många av oss har någon gång varit på vippen att fuska.

  • broglo

    Om du tänker jättemycket på detta så kanske det ändå hade varit skönt att berätta för din mamma vad som hände. Då är hon lite förberedd och kan hjälpa dig att förklara det för din pappa om det ändå skulle komma fram senare. Hon kanske också kan hjälpa dig att lägga detta åt sidan så att du kan tänka på annat och njuta av sommarlovet!
     

Svar på tråden Hjälp!