• Fatima

Nu ska vi fan ta tag i övervikten!

Trött på att byta om flera gånger om dagen, må ständigt dåligt speciellt när jag ser mina gamla kläder då jag va som smalast (64 kg)!
    Har en underbar man som peppar mig, idag väger jag 89 kg efter att jag har fått barn. Men nu gäller det, jag vill ha ett bra självförtroende och jag vill må bra!! Vet att det finns många där ute som mår dåligt men låt oss finnas för varandra och peppa varandra!
    Börja med å skriva in startvikt och målvikten, ni med bra tips till viktnedgång är välkomna. Jag är medlem i viktklubb och där räknar jag ut hur många kalorier jag bör få i mig, samt tar jag promenader varje dag! December 2013 kan jag nå mitt m

• Svar på tråden Nu ska vi fan ta tag i övervikten!
  • Fatima
    Fatima skrev 2013-08-04 00:10:24 följande:
    Trött på att byta om flera gånger om dagen, må ständigt dåligt speciellt när jag ser mina gamla kläder då jag va som smalast (64 kg)!

Har en underbar man som peppar mig, idag väger jag 89 kg efter att jag har fått barn. Men nu gäller det, jag vill ha ett bra självförtroende och jag vill må bra!! Vet att det finns många där ute som mår dåligt men låt oss finnas för varandra och peppa varandra!

Börja med å skriva in startvikt och målvikten, ni med bra tips till viktnedgång är välkomna. Jag är medlem i viktklubb och där räknar jag ut hur många kalorier jag bör få i mig, samt tar jag promenader varje dag! December 2013 kan jag nå mitt mål, flera som vill följas åt? m

• Lindsey Egot NO1

Ja!

Såg på mitt senaste sjukintyg att läkaren skrivit "begynnande fetma!" Och jag som bara väger 82kg på 167cm. Jag är inte ens fet utan mullig. Men skulle jag gå upp 2-3 kg till 84-85 kg så är det FETMA! Hualigamej.

Så nu har jag gått med i Aftonbladets viktkoll och har laddat ner deras app. Jag har mitt första delmål på 10 kg på 20 veckor men tänkte gå ner 18 kg totalt. Med delmål är det lättare att nå slutvikten.

• MikaelaDuumboO

Jag är på :) jag tänker satsa på att gå ner helst 25kg till senast nyår men blir nöjd om jag fixar 20, första delmålet är att komma i smaljeansen så fort som möjligt och sen ska även dom bli förstora ;)

Hur tänker ni träna? Eller bara ändra kost? Jag tänkte försöka ändra både kost och köra crosstrainer + hemmaträning med hantlar :)

• Lindsey Egot NO1
    MikaelaDuumboO skrev 2013-08-04 02:14:06 följande:

Jag är på :) jag tänker satsa på att gå ner helst 25kg till senast nyår men blir nöjd om jag fixar 20, första delmålet är att komma i smaljeansen så fort som möjligt och sen ska även dom bli förstora ;)

Hur tänker ni träna? Eller bara ändra kost? Jag tänkte försöka ändra både kost och köra crosstrainer + hemmaträning med hantlar :)

Jag köpte en crosstrainer på blocket men den är inte bra alls. De på gymen är mycket bättre. Av den jag har hemma får jag ont i ryggen. Vad väger ni och hur långa är ni?
  • Fatima

Startade dagen med en kopp kaffe och sedan gick jag ut med barnvagnen å promenerade. Brände 500 kcal, nu ska jag äta havregrynsgröt..

171 cm
    89 kg

• Fatima

Bli medlem i viktklubb, där står de hur många kalorier ni ska få i er per dag sen är de bara + om ni motionerar..

22 veckor tar det mig å nå min vikt, alltså är det i december 2013!

• Lindsey Egot NO1
    Fatima skrev 2013-08-04 12:14:09 följande:

Bli medlem i viktklubb, där står de hur många kalorier ni ska få i er per dag sen är de bara + om ni motionerar..

22 veckor tar det mig å nå min vikt, alltså är det i december 2013!

Jag har också viktklubb men tidigare har jag gått ner 12 kg med viktväktarna och där lärde jag mig för att kunna behålla sin målvikt bör man inte gå ner mer än 0,5kg/vecka.

Så jag valde 10kg till en början på 20 veckor och får då äta 1559kalorier per dag. Ville jag gå ner alla 18 innan jul skulle jag bara få äta 1279 kalorier och det är inte bra för hjärnan att äta så lite.
  • Fatima

Du kan äta massa kalorisnålt mat! Jag får äta 1360 kcal om dan..

• MikaelaDuumboO

Linda - trist att den du köpte inte funkar bra för dig, min funkar kanon! Någon vikt har jag inte men skulle tippa på cirkus 80 och är 170 lång

Svar på tråden Nu ska vi fan ta tag i övervikten!