• Fatima

Nu ska vi fan ta tag i övervikten!

Trött på att byta om flera gånger om dagen, må ständigt dåligt speciellt när jag ser mina gamla kläder då jag va som smalast (64 kg)!
    Har en underbar man som peppar mig, idag väger jag 89 kg efter att jag har fått barn. Men nu gäller det, jag vill ha ett bra självförtroende och jag vill må bra!! Vet att det finns många där ute som mår dåligt men låt oss finnas för varandra och peppa varandra!
    Börja med å skriva in startvikt och målvikten, ni med bra tips till viktnedgång är välkomna. Jag är medlem i viktklubb och där räknar jag ut hur många kalorier jag bör få i mig, samt tar jag promenader varje dag! December 2013 kan jag nå mitt m

• Svar på tråden Nu ska vi fan ta tag i övervikten!
  • Lindsey Egot NO1
    Fatima skrev 2013-08-06 21:40:27 följande:

Hur har det gått för er andta

Jag får inte i mig alla kalorierna. Men det gör inget. Fast nu mår jag mer illa och har huvudvärk. Är säkerligen gifter som frisätts.
  • MikaelaDuumboO

Jag har dragit ner mycket på maten och även colan, min stora last! Men så länge jag tränar och rör på mig så går jag ner oavsett vad jag äter men tänkte försöka ge de en kickstart genom att också tänka på vad jag stoppar i mig, hade ju dock vart rätt bra att ha tillgång till en våg!

• Lindsey Egot NO1
    Fatima skrev 2013-08-06 23:23:00 följande:

Hur många kalorier får du äta per dag

1559 kalorier men jag kommer inte upp i mer än 1300. Idag blev det 1310. Jag vet inte hur jag ska få i mig mer.

Men förr drack jag coca cola. Nu dricker jag mest smaksatt Loka samt cola light ibland. Förr kunde jag dricka 1 liter coca cola om dagen.
  • Lindsey Egot NO1
    MikaelaDuumboO skrev 2013-08-06 23:30:38 följande:

Jag har dragit ner mycket på maten och även colan, min stora last! Men så länge jag tränar och rör på mig så går jag ner oavsett vad jag äter men tänkte försöka ge de en kickstart genom att också tänka på vad jag stoppar i mig, hade ju dock vart rätt bra att ha tillgång till en våg!

Man behöver inte ha en våg.

Du kan mäta skillnaden.

Bröst, under brösten, midja, studs, knä och överarmen. Så mäter du dom 1 gång i månaden så ser du din nedgång mer tydligt än med en våg.
  • Fatima

Jag har en fråga, jag går promenader varje dag å bränner mellan 700-900 kalorier, som tex idag brände jag 900 kalorier, sen så äter jag 1300 kalorier per dag.. Sliter jag ut kroppen?

• Lindsey Egot NO1
    Fatima skrev 2013-08-07 00:50:03 följande:

Jag har en fråga, jag går promenader varje dag å bränner mellan 700-900 kalorier, som tex idag brände jag 900 kalorier, sen så äter jag 1300 kalorier per dag.. Sliter jag ut kroppen?

Du kan ju äta upp de 700-900 kalorierna om du vill. Inte varje dag kanske men nån gång. Du kommer ändå gå ner i vikt.

Att röra på sig är alltid bra.
  • Fatima

Tack lindsey :).. Hoppas det går bra för alla, tänkte att vi ska väga oss varje fredag,.

• Lindsey Egot NO1
    Fatima skrev 2013-08-07 08:55:48 följande:

Tack lindsey :).. Hoppas det går bra för alla, tänkte att vi ska väga oss varje fredag,.

Med viktklubb väger man sig varje måndag morgon. Jag tänkte fortsätta med det.
Svar på tråden Nu ska vi fan ta tag i övervikten!