• Calles matte

Behöver råd

Jag skulle nog helt enkelt informerat sambon om att "denna veckan när jag är ledig kommer jag att gå på stan och shoppa/ligga på stranden och slappa/åka och hälsa på en väninna/... så jag hoppas att du är införstådd med att xxx kommer att få klara sig själv på dagarna om han inte är på fritids.".

• Calles matte
    Anonym (Lotta) skrev 2013-08-06 11:17:18 följande:

Det bryr inte sambon sig om, han har fixat mackor till barnet och även hällt upp juice i ett glas nu när han inte är hemma och kan servera maten på rummet. Barnet är inte pålitligt och jag får glatt sitta hemma på "vakt" annars är hela grannskapet här inne och röjer.

Usch vad less jag blir. 

Det låter inget vidare. Men jag hade nog ändå gett mig av hemifrån. Kanske kan du låsa in saker du är rädd om och ge barnet fritt spelrum (sjukt, men på nåt sätt måste du ju få din sambo att förstå att du inte kan ha det så här)? Som det är nu händer det ju inget allvarligt eftersom du offrar dig och tar ett ansvar du inte vill ha. Struntar du i att offra dig så kommer barnet antingen att göra bort sig rejält så att pappan inser att detta inte funkar, eller så märker du att det inte blev lika illa som du var rädd för. Att känna att man måste sitta och vakta sitt eget hem verkar inte vara särskilt kul.
Svar på tråden Behöver råd