• Ruffa

Behöver råd

Hade det varit hos oss hade min man antingen fått ta ledigt den veckan eller byta vecka med mamman.

• Ruffa
    Anonym (Tänk) skrev 2013-08-19 11:06:58 följande:
    Du gav dig in i ett liv med en man som har barn, då får du ju räkna med att ansvar följer med. Vill du inte ha något ansvar över barnet så skulle du kanske ha valt ett annat liv.
    Det kommer aldrig med något automatiskt ansvar för någon annans barn någonsin. Vad är det för dumheter.  
  • Ruffa
    Anonym (Tänk) skrev 2013-08-19 11:34:10 följande:
    Absolut inte. Baserade mitt inlägg på vad ts skrev i trådstarten. Vad som händer när ungen är hos sin mamma är en helt annan sak, det ska hon givetvis inte stå till svars för! Men bor ungen hos henne halva tiden av sitt liv så är det lite konstigt att ts blir arg över att få ta ansvar för denne då pappan arbetar. Vad räknar man med? Att barnet inte ska vara hemma bara för att pappans tjej inte vill vara ensam med det?
    Och jag baserade mitt inlägg på vad du skrev. "Du får räkna med att ansvar följer med"
    Och jag säger det igen, nej det kommer inte med något ansvar såvida du inte själv tycker att det är ok att ta på dig det. och det är ok för barnets föräldrar.

Ja vad räknar pappan med? Att hans sambo ska ta hans ansvar för hans barn. Om pappan arbetar och barnet är för litet för att ta hand om sig själv så får barnet vara på dagis eller fritids.  
    Om barnet är tillräckligt gammalt för att vara ensam hemma så får han ta hand om sig själv.
    Om någon kommer och vill diskutera barnet när förälder inte är hemma, be dem återkomma när förälder är hemma.   
Svar på tråden Behöver råd