Anonym (Förskollärare 2) skrev 2013-08-05 15:16:21 följande:
Tycker personligen att "billigare kläder" oftast är bättre. reima, polarn och liknande får inte var i torkskåpet. Är man ute på förmiddagen och barnen badar i snöslask ("för vet ni vad de här kläderna tål minsann vatten och då köper jag inga regnkläder") så hinner de inte torka under lunchen och sedan går man ut igen. Visst overallerna kanske inte är blöta helt igenom men overaller som utvändigt dryper av vatten och är svinkalla, hur kul är det att ta på sig ;)? Och det kryper faktiskt upp vatten och lera i arm och bensluten hur "regntäta" kläderna än är. För att inte tala om hur golvet ser ut efteråt. I övrigt bryr jag mig inte om var kläderna kommer från, bara de passar. Och att barnen FÅR leka i dem. Och vet ni vad... Jag bryr mig inte om de är färgmatchade heller ;) blir barnen blöta om byxorna, byter jag byxorna. Inte hela outfiten bara för att extrakläderna inte passar med det hen hade i övrigt... jo jag har fått det kravet av en förälder ;)
De får visst vara i torkskåp. De allra flästa. Mina reima har alltid fått vara i torrkskåp. Det går så bra så. Köper numer isbjör och de är ännu bättre än reima. Inget vatten kommer in. Vill man ha dem i torrkskåp ändå så går det också bra.