• mylittleponny

Separata boenden för bebis?

Anonym (beror på) skrev 2013-08-07 12:12:58 följande:
    Hellre det än att ha en dålig kontakt med en av föräldrarna. Skulle du hellre träffa din mamma 24 helger per år än att ha en vardaglig relation till henne?

Och? Man får väl anta att båda föräldrarna är normalfungerande och inte har regler i hemmet som saboterar barnets utveckling och hälsa? Barn klarar av att hantera att det är olika regler och vanor på olika ställen och/eller med olika människ
  • mylittleponny
    Anonym (beror på) skrev 2013-08-07 12:12:58 följande:
    Hellre det än att ha en dålig kontakt med en av föräldrarna. Skulle du hellre träffa din mamma 24 helger per år än att ha en vardaglig relation till henne?

Och? Man får väl anta att båda föräldrarna är normalfungerande och inte har regler i hemmet som saboterar barnets utveckling och hälsa? Barn klarar av att hantera att det är olika regler och vanor på olika ställen och/eller med olika människor.
    Jag skulle mycket hellre ha träffat min egna pappa varannan helg, än att flippas fram och tillbaka år ut och år in.
  • mylittleponny
    Anonym (beror på) skrev 2013-08-07 13:36:55 följande:
    Jag hoppas att det även gäller att du hellre hade träffat din mamma varannan helg.

Var skriver Ts att det kommer att vara så under flera år?
    Aldrig i livet jag skulle vilja ha bott hos min pappa. pappa jobbade jämt och var totalt oansvarig med oss barn. idag har vi ingen kontakt alls.
    Mamma var hemma och tog hand om oss, henne kände man sig trygg med, hade jag fått valt, hade jag valt mamma alla gånger.  Och henne har jag god kontakt med även idag.

Nej ts skrev inte så, men varannan vecka- varannan helg- brukar ju vara resten av 18 år för ett barn. 
Svar på tråden Separata boenden för bebis?