BILD! Får man inte parkera så här?
Jag fick en parkeringsböter häromdagen, efter att ha stått efter en gata där ALLA står. JÄMT!
Det är nästan alltid fullt efter den gatan , men den här dagen hade jag tur. Personalparkeringen till jobbet var full, så det var ju bra att det fanns en ledig parkering efter gatan tyckte jag. Ställde mig mellan två andra bilar.
Har själv bott där och vet att även hyresgästerna har sina bilar ståendes där dag som natt.
Men efter jobbet satt en gul lapp på rutan .
1000:- för att ha "stått för nära korsande körbanas närmaste ytterkant, 4,0 meter. "
Nog vet jag att man måste hålla 10 meter från en korsning och övergångsställe, men inte fasen trodde jag att det gällde utfarterna från hyresfastigheternas parkering också -.-
Är det så, får man inte stå såhär? Den röda bilen är min, infarterna ser ni åt höger och dom grå rutorna är hyreshusen.
Tycker det är förbannat orättvist att bilar står sådär JÄMT utan att få böter, men bara för att jag råkade ställa mig där vid fel tillfälle tydligen, så ska jag behöva betala 1000 spänn :(
Jag vet, jag borde väl veta om reglerna eftersom jag har körkort.. men de flesta fattar nog att man inte har koll på precis ALLT ..