Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

BILD! Får man inte parkera så här?

Du står för nära den vägen som är på vänster sida...

• Sweet life
    Tudelu skrev 2013-08-07 09:23:13 följande:
    På VÄNSTER sida?? Är det DET dom har anmärkt på? Varför då? :S Vägen är ju jättebred och man hindrar varken sikt eller trafik på något vis! Jag trodde dom anmärkte på utfarterna :P
    Jag kan ha fel, men enligt den där bilden tycker inte jag du står för nära parkeringsutfarten och då måste det ju vara den vänstra vägen, vilket också känns helt galet.. Hade bilen framför också fått en bot?
  • Sweet life
    Tudelu skrev 2013-08-07 09:25:22 följande:
    Ja , det har jag också förstått. Jag tycker bara att det är konstigt att dom inte haffar alla bilar varje dag . Finns en gata som är ännu värre, den är smalare med infarter med jämna mellanrum (mindre än 10 meter) på båda sidor av vägen. Trots det står bilarna efter hela gatan dygnet runt och jag har aldrig , under mina 3 år som hyresgäst där, sett en enda böteslapp.

Ska dom göra det så kan dom väl göra det korrekt i så fall. Klart man tror man får stå där när alla andra gör det utan bekymmer. :/
    För att kommunen/vägföreningen skiter i det. Men bostadsrättsföreningen som äger den andra marken kanske inte vill ha folk felparkerandes, tyvärr är det så. Vi har parkeringsförbud utanför vårt hus och det står dagligen bilar där flera timmar och ingen verkar bry sig. Kommunen skyller på vägföreningen som i sin tur varken behagar svara i telefon eller ringa tillbaka när man lämnar meddelande.
  • Sweet life
    Tudelu skrev 2013-08-07 09:28:21 följande:
    Det vet jag inte, han stod inte kvar när jag slutade jobbet såklart..

Det är ju mindre än 10 meter från utfarten som min bil stod, men det är en gata med väldigt lite trafik, som är bred och med bra sikt. Jag har som sagt själv bott där och har aldrig haft problem med sikten när bilarna stått efter vägen och jag ska köra ut från parkeringen.
    Jag trodde som sagt inte alls det gällde 10 meter vid parkeringsutfarter, bara vid korsningar och övergångsställen -.-

Galet orättvist att inte alla får böter. Suck!
    Ok, är det mindre än 10 meter så är boten rätt och för utfarten på höger sida. Det gäller alla korsningar, utfarter osv. 
Svar på tråden BILD! Får man inte parkera så här?