• lindizzen

    Gravida med födslar 2014 i helsingborgsområdet.

    Hej alla!!

    Efter att ha läst en massa trådar så tänkte jag det hade varit kul att göra en tråd för gravida som beräknas föda 2014 inom helsingborgsområdet. Och kunna följas åt under graviditeten. Och kunna diskutera allt mellan himmel och jord.

    Jag väntar nu mitt tredje barn slutet av mars/början av april. 

    Har 2 barn sedan tidigare. Födda 2003 och 2005.
    Ser verkligen fram emot ett litet knyte till. Glad

    Kramar från mig   
              

  • Svar på tråden Gravida med födslar 2014 i helsingborgsområdet.
  • tomatplantan

    Hej!
    Bor i helsingborg och väntar andra barnet i april. Känns helt overkligt än så länge men börjar känna av tröttheten. Var ledig i dag och sov 2,5 timmes middag med vårt barn :)
    Hur mår du?

  • lindizzen

    Hej.. Jo då det är upp o ner i bland så mår man bra o ibland så illa man inte kan göra något. Har en massa mardrömmar från och till.

  • tomatplantan

    Har ni skrivit in er hos barnmorska? Ska ni göra kub-test?
    Har inte skrivit in oss än, ska ringa nästa vecka tänkte jag. Tror vi ska göra kub denna gången, det är runt vecka 13-14 va?

  • lindizzen
    tomatplantan skrev 2013-08-24 11:37:26 följande:
    Har ni skrivit in er hos barnmorska? Ska ni göra kub-test?
    Har inte skrivit in oss än, ska ringa nästa vecka tänkte jag. Tror vi ska göra kub denna gången, det är runt vecka 13-14 va?
    nä jag har inte skrivit in mig än.. Förhoppningsvis kan jag göra det på fredag. Fick en blödning i onsdags och var på tidigt ultraljud i torsdags. Där han såg att blödningen var sidan om säcken. Säcken var 11 mm ( inte så stor som den skulle vara i v 8+5. Så han satte ner mig till 5+3 något sånt. ska dit på återbesök på fredag. Han såg inget om att det var missfall och jag har inte ont eller så. Säcken var inte tom eller så men han såg inget hjärt ljud är väll för tidigt för det. Har blödning fortfarande o man är ju lite orolig. Att det håller på att utvecklas till missfall. man har så många funderingar o tankar. Hur kan det vara en blödning sidan om säcken, säcken var hel.
    Lite andra tankar har varit har det varit tvillingar i 2 säckar o den ena har gått bort eller är det början till missfall eller har man bara fått en blödning pga något annat som håller att blöda ut. och hur länge håller blödningen på??
    Blev lite mycket info här.. Någon som varit med om detta och hur har det utvecklats till???  
  • tomatplantan

    Oj, vad jobbigt, förstår att huvudet fylls av tankar.
    Vet några som haft blödning, inte jätteliten då, där har det gått bra! Något mindre "sår" i livmodern kanske?
    Låter ju tidigt för hjärtslag i 5+3.
    Dom kunde inte säga nått om hur länge blödningen kan hålla på?
    Håller tummarna för att det går bra!

  • lindizzen
    tomatplantan skrev 2013-08-25 23:11:55 följande:
    Oj, vad jobbigt, förstår att huvudet fylls av tankar.
    Vet några som haft blödning, inte jätteliten då, där har det gått bra! Något mindre "sår" i livmodern kanske?
    Låter ju tidigt för hjärtslag i 5+3.
    Dom kunde inte säga nått om hur länge blödningen kan hålla på?
    Håller tummarna för att det går bra!
    Nä han kunde inte det. Han visste väll inte riktigt hur det skulle sluta och det är ju konstigt att han först säger att han inte kan se att det är missfall på gång eller så och sen säger han så.
    Ja väldigt tidigt. Tror han blev förvirrad att då enligt räkningen så var jag i v 9 o säcken är som i v 5+3.
    Hoppas innerligen att det var en säck den blödningen då jag fick ut en säck liknande grej idag med en sträng i och den var större än 11 mm.
    är ganska säker på att det är missfall jag fått. Eller utgår från det fram tills fredag då man får svart på vitt. Med tanke på vad som kom ut idag. Sedan så blir det ju bara positivt om han säger att säcken är kvar och den växt. 

    hoppas allt går bra i din graviditet..      
  • tomatplantan

    Så jättetråkigt.. och jobbigt :(
    Om det nu blev missfall vill ni försöka direkt igen? Eller dom tankarna kanske inte är det första man tänker?

  • lindizzen

    Ja det vill vi.. inväntar nu bara att alla gravid hormoner från kroppen slutar, och den missfärgade som kommer ut ur kroppen efter toabesök. Tänkte ta ett grav test i slutet på nästa vecka. är det ej gravid på den så är det bara köra igen o inte vänta in mensen alls..
    Jag tänkte så direkt¨. vill ju ha en liten bebis. Men hjärnan tänkter att ja denna gången blev det inget. bebisen hade inte klarat sig utan för kroppen. sen hjärtat ja sörjde och hade sig. Kan komma på mig även nu att ja just det jag är inte gravid längre så blir man lite sorgsen. Är väll en del av läknings processen..  

Svar på tråden Gravida med födslar 2014 i helsingborgsområdet.