• Laylay

Tips tack!

Jag försökte med saker med min dotter men hon vägrade ^^. Men testa att sitta på toan du med och han på pottan med byxor på :).

Men sen när dotter blev 3 1/2 så sa jag att NEJ gumman blöjjorna är slut. :(((..
    Du får kissa på gräsmattan eller på toaletten. Hon valde toan och sen dess kissa hon alltid på toaletten. men vägra behov nr.2 så då fick hon blöjja men sen efter 3-4 månader så gjorde hon det på toan med när jag sa att blöjjorna va slut igen ;D..  

• Laylay

Nä men kommer det inte igång så ansåg jag att när hon va 3 1/2 och snart 4 att hon måste kunna gå på toan och allt. Och då testa jag bara de, slog mig att bara se hur hon reagera om jag sa att allt va slut och vips hon blev blöjfri hela nätterna efter det och gick och kissa jämt på blöjja men bad om blöjja när hon skulle göra tvåan. Ibland funkar inte de vanliga tipsen. Barn har sina viljor men tillslut är dem ju mer mogna med och förstår och vid 3 1/2 va min dotter mer mogen än när jag börja vid samma ålder som din är nu :).. 

• Laylay

Blev dumt gick och kissa jämt på toan men bad om blöjja för tvåan ;)

Svar på tråden Tips tack!