Tips tack!
Är helt inne på Pigglets linje... Jag tog bara bort blöjan, och lät min dotter gå naken/med bar underkropp nu i sommar. Sedan hade jag pottan redo och sprang med den när dottern kissade.
Ibland kom det en skvätt i, bland blev det lite pölar... Min dotter hade aldrig kissat på potta/toa, verkade helt enkelt inte fatta grejen. Men efter ett par kissningar trillade poletten ner och vips så satte hon sig på pottan själv och kissade, eller så sade hon i alla fall till när hon kissade vilket var ett framsteg det med.
Ute gick vi bakom en buske eller något nu när vi var på semester. Hon började säga "kissa där" och peka på marken och så gjorde hon det! Så gick jag och köpte trosor som hon tycker är så fina, vilket hjälpte det också.
Visst, några olyckor har det blivit, men hon är efter bara någon vecka i princip dagtorr (har dock inte fått till bajseriet ännu). Man får påminna och hjälpa förstås, men hon kissar när hon behöver.
Har också lärt mig att det inte är någon idé att tjata om pottan för ofta. Hon kissar med ungefär tretimmars-intervaller, precis om en vuxen... kan bli irriterad om jag tjatar.