• Linslusen04

Vad för bikini när man är tjock?!

Ni som väger mellan 70 och 80 kg, vad har ni för något att bada i?!
    Försöker hitta en bikini eller bikini linne att bada i, tills vi åker utomlands.. Men hittar inget. Skäms i att behöva visa mig så naket, eftersom jag inte alls känner mig alls bekväm med min kropp!!
    Tänkte jag skulle hitta ett par badshorts och ett bikini linne. Men usch, mina fula och tjocka ben kommer synas då ju :(
    Det optimala hade ju varit om jag hade hittat ett par trekvarts byxor i badkvalitet, eller ett par surfing byxor. Men usch det går ju inte det heller!! Vill ju liksom inte se udda eller konstig ut heller ju :)
    Men vad hade ni gjort?!
    Någon som är i liknande situation, eller har den erfarenheten av att va "lite tjockare" på sommaren, och skäms över sin kropp?!

• Svar på tråden Vad för bikini när man är tjock?!
  • Sisisisi

Jag använder baddräkt istället. Har en jättefin från Åhlens :)

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Stokke

Jag köper alltid boxer modell med lite ben.
    Jag trivs inte i bikinitrosor.
    Satsar alltid på svart nederdel och en festligare bikini bh. Då dras uppmärksamheten till överdelen ;)

• Teodorra

Jag har vanlig bikini sär jag solar och badar, ska jag upp och röra mig på stranden tar jag på ett linne eller en klänning.

• litengunnarolle

Jag har en bikiniöverdel från lindex och en från en specialaffär samt en par boxertrosor som jag har på mig när jag solar. Är jag ute bland folk (på en strand eller på badhus) har jag på mig ett par knälånga badshorts som egentligen är för herrar. Men det är ingen som har tittar snett på mig för det ;) Enda gången jag fått en kommentar jag fått var när en dam på ungefär 60 år sa att hon tyckte de var snygga. 

• riboflavin

Hitta en bekväm bikini med tillräckligt stöd, och köp en par fina saronger att ha över som "klänningar". Har man två kan man bada i dem också och bara byta till den torra (som inte klingar så runt kroppen) när man kommer ur vattnet. 
    Jag har en oerhört knepig kroppsform och kan helt enkelt inte hitta snygga baddräkter som passar mig. Kvar finns då är bikini, men jag ogillar att visa så mycket hud. Lösningen är sarong :)

Lite olika sätt att knyta
    http://se.oriflame.com/news/show.jhtml?content=ne_items-18700033

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Linslusen04
    Sisisisi skrev 2013-08-07 18:45:15 följande:
    Jag använder baddräkt istället. Har en jättefin från Åhlens :)

Baddräkt känns lite tantigt och så för mig. Vill ju se ung ut!

Men tack ändå :)
    Stokke skrev 2013-08-07 18:45:17 följande:
    Jag köper alltid boxer modell med lite ben.

Jag trivs inte i bikinitrosor.

Satsar alltid på svart nederdel och en festligare bikini bh. Då dras uppmärksamheten till överdelen ;)

Tänkte också på någon boxer, eller hipster modell, eller vad det nu heter. Eller ett par badshorts typ. Men magen kommer ju hänga utanför ändå liksom :( så inte så kul det heller!!

Och har jag ett bikinilinne, så visar jag mina tjocka och fula ben.. Inte kul det heller ju :(
  • Mineralvatten

jag brukar ta tanktini (heter det så??) ett linne med kupor för tuttarna och trosor till.

• Linslusen04

[quote=70703715][quote-nick]litengunnarolle skrev 2013-08-07 18:51:15 följande:[/quote-nick]Jag har en bikiniöverdel från lindex och en från en specialaffär samt en par boxertrosor som jag har på mig när jag solar. Är jag ute bland folk (på en strand eller på badhus) har jag på mig ett par knälånga badshorts som egentligen är för herrar. Men det är ingen som har tittar snett på mig för det ;) Enda gången jag fått en kommentar jag fått var när en dam på ungefär 60 år sa att hon tyckte de var snygga. [/

Men har man ett par boxershorts så syns ju magen och att man är tjock ändå!! Folk kommer kolla snett på en ju :(

Det som jag skulle kunna tänka mig ett par längre badshorts, så man bara visar lite ben. Så lite som möjligt. Visar ju hellre lite ben, än magen i alla fall! Vill ju se kvinnlig ut också, men kommer se grabbig ut :( det vill jag ju inte heller !

• Mineralvatten

sy en egen då? =).

• Dina08

Har ett par rejäla, svarta bikinitrosor som täcker nedre magen. Sedan bygel-överdel. Använder ibland en vanlig, neutral svart bygelbh istället, och tror inte att någon märker skillnaden. När man har fått lite färg tycker jag att vikten spelar mindre roll. Det är degigheten som inte är så snygg.

Svar på tråden Vad för bikini när man är tjock?!