• Linslusen04

Vad för bikini när man är tjock?!

Ni som väger mellan 70 och 80 kg, vad har ni för något att bada i?!
    Försöker hitta en bikini eller bikini linne att bada i, tills vi åker utomlands.. Men hittar inget. Skäms i att behöva visa mig så naket, eftersom jag inte alls känner mig alls bekväm med min kropp!!
    Tänkte jag skulle hitta ett par badshorts och ett bikini linne. Men usch, mina fula och tjocka ben kommer synas då ju :(
    Det optimala hade ju varit om jag hade hittat ett par trekvarts byxor i badkvalitet, eller ett par surfing byxor. Men usch det går ju inte det heller!! Vill ju liksom inte se udda eller konstig ut heller ju :)
    Men vad hade ni gjort?!
    Någon som är i liknande situation, eller har den erfarenheten av att va "lite tjockare" på sommaren, och skäms över sin kropp?!

• Svar på tråden Vad för bikini när man är tjock?!
  • Pampim

Ts vill inte ha tips. Ts vill att vi ska säga att hon inte alls är tjock som väger 70-80kg.

• Linslusen04
    Pampim skrev 2013-08-07 19:45:03 följande:
    Ts vill inte ha tips. Ts vill att vi ska säga att hon inte alls är tjock som väger 70-80kg.

Det där stämmer inte alls. Du vet inte hur mycket komplex jag har för min kropp.. Så tycker du kan va tyst, istället för att yttra dig om sådant du inte vet något om. Så vore jag tacksam.
  • adiscobloodbath

Jag väger 77kg, fick barn i vintras och har väldigt mycket bristningar sen jag var gravid. Nojade jättemycket hela våren om att jag inte skulle kunna bada och ligga på stranden. Så jag vet hur det känns! Jag har använt ett par svarta bikinitrosor med hög midja, så dom täcker bristningarna och håller in "fläsket" lite. Så har jag haft en fin, färgglad överdel. Tänker mig att det tar bort fokus från underkroppen. Sen tar jag gärna på mig en klänning eller tunika om jag ska gå omkring en massa på stranden. Badshorts använde jag ibland när jag var smal för jag inbillade mig att jag hade feta lår, brukar finnas fina i typ skate/surf-butiker, även för tjejer :) Men dom täcker inte magen så jag skulle hellre köra på höga bikinitrosor och sen ta på mig en luftig, längre klänning när jag kommer upp istället för att dölja benen med shorts.

• kattm

Jag väger under 70 kg, men är å andra sidan väldigt kort så jag är tjock i alla fall. Jag har en tankini med vanlig bh under, och ett par bikinitrosor i boxermodell.

Egentligen kan man ju bada i vilka kläder man vill, så länge det är ett bra material som torkar fort och håller formen när det är blött och inte blir genomskinligt. Om du vill ha trekvartslängd på benen kanske du kan hitta ett par löpartights i en vanlig sportaffär? Det skyddar ju mot solen också.

Apropå att du inte hittar något, har du kollat online? En del postorderföretag har ju badkläder i sitt sortiment året runt nuförtiden, även om det är svårt att hitta i vanliga affärer så här i slutet på sommaren.

• Emmut

Kan tipsa om denna "baddräkten" från Change som är tvådelad med sitter ihop. change.com/se/montage-laguna-5.html

Som linne och trosor, men det sitter ett tunt tyg under som håller in magen (svårt att förklara...) :) sån har jag iaf (fast randig) och är helnöjd!

• MammaPethra

Just nu är det modernt med surfarstil på stranden, dvs. shorts och bikinitopp på tjejer och det är verkligen snyggt om man gillar den mer sportiga stilen. Annars måste jag tipsa om tankini, bikinitrosa och bikinilinne, trosan finns ju i olika modeller, jag har med både lite ben (typ boxermodell) och bikinitrosa. Tycker du att det är svårt att hitta ute i butikerna så brukar Ellos ha ett bra sortiment.

• Zem

Vill du inte visa benen kan du väl ha ett par knälånga löparbyxor och en tankini? Då kan du ju inte visa för mycket? :)

• Zem

Vill du inte visa benen kan du väl ha ett par knälånga löparbyxor och en tankini? Då kan du ju inte visa för mycket? :)

• Linslusen04

Jag hade hjärna haft ett par surfar/löparbyxor men är rädd att det ska se lustigt ut ju :( det vill jag ju inte. Nej, vill ju absolut inte se annorlunda/udda ut ju!!

Zem skrev 2013-08-14 11:33:09 följande:

• ssandraa

Är du på stranden för att vara ögongodis eller är du där för att bada? Det är väl skitsamma om någon inte tycker du är det snyggaste de sett? Du är ju där för din skull, inte deras! Du behöver inte dölja dig.

Man ser alla typer på stranden, från 18 åriga små, späda tjejer till 75 åriga tanter vars hud hänger överallt. Man ser bristningar, celluliter, valkar, ärr, magar med överskottshud från graviditet.

Man ser det för att det är så kvinnor ser ut på riktigt! Kvinnor kommer i alla former och åldrar och det är helt ok!

Slappna av, njut av att bada! Ta på dig något som passar. BH-butiken.se har en del mer täckande badkläder som är jättesnygga, en Cha Cha tankini och en badkjol från samma serie är vad jag badat i för det mesta i sommar.

• kattm
    Linslusen04 skrev 2013-08-15 15:58:16 följande:
    Jag hade hjärna haft ett par surfar/löparbyxor men är rädd att det ska se lustigt ut ju :( det vill jag ju inte. Nej, vill ju absolut inte se annorlunda/udda ut ju!!
    Jag tror inte att du skulle se så annorlunda ut i löparbyxor. Dessutom kan du ju ha massor av olika skäl till att behöva heltäckande klädsel, t ex för att skydda huden mot sol. Jag tror inte att så många skulle reagera, mer än kanske tillfälligt notera att du hade längre ben på din badklädsel än många andra. Sedan återgår de till sina egna nojor, om de är av den nojiga typen, och är de inte det så är de nog inte heller sådana som lägger någon större vikt vid andras utseende heller.

Jag hoppas att du hittar något som du är bekväm med!
Svar på tråden Vad för bikini när man är tjock?!