• kattm

Vad för bikini när man är tjock?!

Jag väger under 70 kg, men är å andra sidan väldigt kort så jag är tjock i alla fall. Jag har en tankini med vanlig bh under, och ett par bikinitrosor i boxermodell.

Egentligen kan man ju bada i vilka kläder man vill, så länge det är ett bra material som torkar fort och håller formen när det är blött och inte blir genomskinligt. Om du vill ha trekvartslängd på benen kanske du kan hitta ett par löpartights i en vanlig sportaffär? Det skyddar ju mot solen också.

Apropå att du inte hittar något, har du kollat online? En del postorderföretag har ju badkläder i sitt sortiment året runt nuförtiden, även om det är svårt att hitta i vanliga affärer så här i slutet på sommaren.

• kattm
    Linslusen04 skrev 2013-08-15 15:58:16 följande:
    Jag hade hjärna haft ett par surfar/löparbyxor men är rädd att det ska se lustigt ut ju :( det vill jag ju inte. Nej, vill ju absolut inte se annorlunda/udda ut ju!!
    Jag tror inte att du skulle se så annorlunda ut i löparbyxor. Dessutom kan du ju ha massor av olika skäl till att behöva heltäckande klädsel, t ex för att skydda huden mot sol. Jag tror inte att så många skulle reagera, mer än kanske tillfälligt notera att du hade längre ben på din badklädsel än många andra. Sedan återgår de till sina egna nojor, om de är av den nojiga typen, och är de inte det så är de nog inte heller sådana som lägger någon större vikt vid andras utseende heller.

Jag hoppas att du hittar något som du är bekväm med!
Svar på tråden Vad för bikini när man är tjock?!