• Amandaa89

    Dum fråga?? Majskrokar

    Idag tänkte jag ge min son majskrokar, eller "majskorvar" för första gången och nu när jag kommit hem med dem från affären så ser jag på baksidan av paketet att man kan ha dem att dippa. Jag kanske är helt dum, men är det någonting man gör med en 4-månaders baby?? De ligger ju i barnhyllan i affären!!
    Vad skulle man i så fall dippa dem i??

  • Svar på tråden Dum fråga?? Majskrokar
  • Lattjo

    Nej du ger dom som dom är. Man kan dippa dom om man vill antar jag men inte till en sån liten! Jag älskar majskrokar så jag skulle lätt kunna dippa dom till mig själv :)

  • premis mamma

    Finns vuxna som äter dem som godis då de är mindre fett i än ostkrokar. Vidrigt enligt mig. smakar som papp.

  • Mamma Tintis

    Vissa äter majskrokar som snacks. Alltså vuxna. De menar nog att vuxna kan dippa, ej bebisar. I min affär ligger majskrokarna bland chipsen!

  • begrundaren
    Amandaa89 skrev 2013-08-08 19:36:55 följande:
    Idag tänkte jag ge min son majskrokar, eller "majskorvar" för första gången och nu när jag kommit hem med dem från affären så ser jag på baksidan av paketet att man kan ha dem att dippa. Jag kanske är helt dum, men är det någonting man gör med en 4-månaders baby?? De ligger ju i barnhyllan i affären!!
    Vad skulle man i så fall dippa dem i??
    Ha ha, köp inga majskrokar, och dippa dem inte i någonting! Små bebisar kan få en liten bit knäckebröd i handen, eller vad du vill. En liten bit knäckebröd gör samma susen, om det är tänder som spökar, eller en osockrat skorpa..

    Majskrokar, är ett dyrt alternativ, enligt mig.Skäms

    Ps. förlåt, men jag fick väldigt tidigt ta hand om en baby, fast jag är man.Baby
  • Teodorra
    begrundaren skrev 2013-08-08 19:59:54 följande:
    Ha ha, köp inga majskrokar, och dippa dem inte i någonting! Små bebisar kan få en liten bit knäckebröd i handen, eller vad du vill. En liten bit knäckebröd gör samma susen, om det är tänder som spökar, eller en osockrat skorpa.. Majskrokar, är ett dyrt alternativ, enligt mig. Ps. förlåt, men jag fick väldigt tidigt ta hand om en baby, fast jag är man.

    Majskrokar är ett utmärkt glutenfritt alternativ till bebisar som ska vänjas långsamt med just gluten Spelar det någon roll att du är man när du svarar på frågan?
  • begrundaren
    Teodorra skrev 2013-08-08 20:07:23 följande:

    Majskrokar är ett utmärkt glutenfritt alternativ till bebisar som ska vänjas långsamt med just gluten Spelar det någon roll att du är man när du svarar på frågan?
    Oj, förlåt. Fattade inte att barnet var glutenintolerans. Nej det spelar ingen roll.
  • Teodorra
    begrundaren skrev 2013-08-08 20:41:11 följande:
    Oj, förlåt. Fattade inte att barnet var glutenintolerans. Nej det spelar ingen roll.

    Det står det inte att det är, men man ska introducera gluten långsamt och kan majskrokar vara ett bra alternativ
  • skogsvitter
    Teodorra skrev 2013-08-08 20:42:21 följande:

    Det står det inte att det är, men man ska introducera gluten långsamt och kan majskrokar vara ett bra alternativ
    Eh jag fattar inte, majs innehåller inget gluten och har ju inte ett dugg med introduktion av gluten att göra...
  • begrundaren
    Teodorra skrev 2013-08-08 20:42:21 följande:

    Det står det inte att det är, men man ska introducera gluten långsamt och kan majskrokar vara ett bra alternativ
    Absolut, fast de är rysligt dyra, men okay, samtidigt dryga. Fast alldeles för mjuka, om det nu handlar om tänder.
  • skogsvitter

    Många tycker att majskrokar är ett dåligt alternativ till "snacks" för bebisar eftersom det är tomma kalorier, fastnar i eventuella tänder och ger en grund för småätande som många anser vara negativ.

    Själv undrar jag varför i hela friden du köper majskrokar till en så liten som en fyra månaders bebis?! De är ju alldeles för små för majskrokar, och ska ju bara äta bröstmjölk/ersättning fortfarande i den åldern!

    Håller med ovan om att när det nu blir dags för smakportioner, så kan knäckebröd eller skorpa av vettig sort vara ett bättre alternativ eftersom det faktiskt är nyttigt till skillnad från majskrokar. Och på tal om gluten så är knäckebröd (husman) ett sådant perfekt alternativ som faktiskt innehåller väldigt små mängder gluten, om man nu vill börja långsamt (vilket man ju ska göra).

Svar på tråden Dum fråga?? Majskrokar