Linoleumgolv!
Vi vill ha linoleumgolv, rutigt, i köket och de två hallarna. Det verkar billigare än ekparkett, som var alternativet, och tåligare.
Kan någon tipsa lite om kvalitéer, märken och priser?
Vi har kollat på Forbo som verkar dyra.
Vi vill ha linoleumgolv, rutigt, i köket och de två hallarna. Det verkar billigare än ekparkett, som var alternativet, och tåligare.
Kan någon tipsa lite om kvalitéer, märken och priser?
Vi har kollat på Forbo som verkar dyra.
vi vill oxå ha rutigt..
beigebruntaktigt i köket o svart gråaktigt i hall...
Eller man kanske skulle ha tvärtom?
Menar du inte laminat?
plastgolv mena vi väl..
Men eftersom du skrev "billigare än ekparkett" så antog jag att du menade laminat... Plastmatta vet jag inget om, det vill du väl inte ha ändå?
el typ korkmatta
NEJ jag menar linoleumgolv. Absolut inte laminat eller plastmatta. Linoleum är billigare än ekparkett, som kostar ca 7000 kr för 20 kvadrat. Linoleum kostar ca 4000 för den ytan.
Grå/vitrutig.
Någon som kan svara på mina frågor?
Linoleum är uppbyggt av förnyelsebara råvaror som kork, trä och lin. Golvet är homogent, tillverkat i ett skikt för optimal slitstyrka.
en modern korkmatta kan man faktiskt visst kalla det..
Kolla här! Det är jättefint.
www.forbo.se/demo/DemoSE.nsf/folders/marmoleumplattor
turia: Vilka märken har ni tittat på?
Jag har precis pratat med min svåger som är inredningssnickare. Jag sa till honom att jag hade fått reda på att Forbos Marmoleum ligger på ca 230 kr/kvm. Han sa att det går att hitta billigare om man tar ett annat märke. Han kunde inte föreslå något på rak arm eftersom han inte själv har jobbat så mycket just med linoleum, men han tycker det är ett jättebra material. Han är mycket för det naturliga och giftfria.
I en artikel i Vi i Villa på nätet läste jag att det även finns linoleummatta som rutig heltäckningsmatta. Jag frågade min svåger om han tyckte det skulle kännas B-igt att lägga en sådan istället för palttor. Han sa att han tvärtom skulle tycka att det var bättre eftersom man slipper fogar som det kan rinna ner vätska i (om man har det i köket).
Jag skulle vilja ha rutigt i benvitt och grått.
På lördag ska vi åka och titta på olika golv. Jag rapporterar sedan!
asså nu e jag oxå helt förvirrad!!
vi har lånat hem en katalog från tarkett...
hemsidan : www.tarkett-floors.com/floors/site/sv-se/topic/vinyl/article/13976/article.asp
Faenza mörkgrå- i hall eventuellt..
ibiza2 brunbeige- kök eventuellt...
linoleum är det lätt skött som plastmattan eller? dyrare då?