• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet?
  • straw2008

Nej det känns väldigt förort unga föräldrar o stava för Guds skull inte med Z

I kinamockaskogen.....
  • Hera78

Stackars barn som alltid kommer att få sitt namn felstavat eller få säga till att det stavas med z. Isabella är ett jättefint namn med INTE om det ska stavas med z, det skriker wt!! Tänk om, snälla ni. För dotterns skull!

• Mollystar

Jag tycker det är fint namn och tycker absolut du kan stava med z min son har ett namn med z istället för s eftersom det blir lite ovanligare än med s. So go for it.

• Faile

Hade inte stavat med z. Jag har själv ett namn som jag hela livet har behövt påpeka hur det stavas. Det är inte kul att alltid behöva säga tex "Izabella, med z", få hem post som är felstavad, behöva ringa företag för att ändra osv.
    Det är bara krångligt och z ser inte på något sätt finare ut än s. Tycker jag.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Pandamamma79

Ett ovanligt namn är det inte för att det stavas med z. Ush, ta bort och stava som vanligt!

• yoshimi

Isabella med s är fint, Izabella med z har tvärr WT-klang även för mig.

• sofy76

Gillar Isabelle mer än Isabella tror det är ovanligare på barn ??och gillar inte heller det med z, men det är ändå ni som bestämmer och det är ju ni som ska gilla namnet. Lycka till!

• sofy76
    Twinisar skrev 2013-08-10 07:15:34 följande:
    Jag är blond, blåögd och har ett långt namn med kort smeknamn.. Räknas jag in som wt

Nej! Lyssna inte på sånt trams. Så många dömande här på fl.
  • Jackson

Jag tycker att Isabella är ett väldigt fint namn - men kräks lite i munnen när människor stavar det med Z.. jag börjar även att uttala det "Itsabella", vilket för mig inte är fint. 

The only thing to do with good advice is to pass it on. It's never of any use to oneself.
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet?