Inlägg från: Anonym (tvättstugan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvättstugan)

Stallkläder i tvättstugan

Bor i ett hyreshus med två tvättstugor en grov en vanlig. Båda är mycket fräscha  är väldigt välutrustad maskinpark. Vi har även torktumlare i grovstugan men inget torkskåp det är det som skiljer de åt. Har en granne som håller på med hästar hon har en egen och sen jobbar hon tydligen på kommunens ridskola.

Mina barn och jag är allergiska mot häst och jag vet att hon tvättar sina kläder hon haft i stallet i vår tvättstuga. Idag hade jag tvättid efter henne och frågade om jag fick lägga in tvätt på hennes tid så jag han klart med min tvätt. Hon stod och vek tvätt för hon var klar. Då ser jag hur hon tar ut ridbyxor ur torkskåpet.

Kan jag prata med våran hyresvärd om att de ska säga till att hon ska tvätta sin stallkläder i grovstygan? Vill inte ha in hästhår i mina kläder.

• Svar på tråden Stallkläder i tvättstugan
  • Anonym (tvättstugan)

För att jag inte vill att hon blir sur.

• Anonym (tvättstugan)

Jag sa till henne föra vintern att inte ta hissen med stallkläder då vi vart allergiska hon vart jätte sur och nonchalerade det. Hon bor på 4 våningen och vi på våning 6.

Tror inte hon kommer lyssna om jag säger till henne.

• Anonym (tvättstugan)

Så hon får förpesta världen utan att man kan göra något? Hon går ju överallt med de där kläderna hon handlar i dem de ligger ibland höstrån och lera i trappen och hissen.
    Jag tycker det är ohygieniskt att alltid gå omkring i stallkläder. Vi måste hela tiden få i trappen för hon åkt i hissen. Stötte på henne i porten nyss och sa till henne hon påstod att hon inte kan torktumla sina kläder för att de blir förstörda. 
    Jag kan inte köpa en egen maskin då den inte får plats.

Svar på tråden Stallkläder i tvättstugan