Anonym (allergisk) skrev 2013-08-10 17:24:21 följande:
Det jag menar är att självklart ska inte alla behöva anpassa sig till oss allergiker. Men varför inte visa lite hänsyn till omvärlden? Det är en självklarhet för de allra flesta att hålla upp dörren för en rullstolsbunden. Allergi är ett livsfarligt dolt handikapp. Och som allergiker lever man i en värld där det finns dödligt gift, överallt. Vi, eller jag, kräver inte att ni skall ställa upp på oss och anpassa er livsstil. Men vi kan alla försöka göra samhället mer tillgängligt för alla, oavsett om det handlar om en person utan ben, en blind, en döv eller en med allergi. Vi är alla lika mycket värda och förtjänar en hygglig tillvaro här på jorden.
Jag är nyfiken på hur du tänker där, rent praktisk. Ska man bannlysa parfym, alla pälsdjur, nötter. jordnötter, citrusfrukt, damm,hö, träd och gräs? Och cigarettrök, lösemedel, (då kan du ju glömma att måla huset, till exempel, vad om en granne är allergisk och får besvär?) Geting vill jag också gärna utrota, då dom är farliga för mig. Annars får vi bannlysa socker, blommor, och allt annat som lockar dom till sig, där det finns folk.
Eller r et bara vissa allergier du bryr dig om? Vilka ska vi ta hänsyn till, och vilka är mindre viktiga?