-
hon lär garanterat bli surare om du går direkt till hyresvärden istället för henne.Anonym (tvättstugan) skrev 2013-08-10 11:55:29 följande:För att jag inte vill att hon blir sur.
-
men alltså - jag är både allergiker och jobbar med hästar - ni blir ju inte automatiskt tvärsjuka bara för att ni kliver in i en hiss där hon åkt med möjliga stallkläder på sig. Allergier funkar inte så.Anonym (tvättstugan) skrev 2013-08-10 12:13:49 följande:Så hon får förpesta världen utan att man kan göra något? Hon går ju överallt med de där kläderna hon handlar i dem de ligger ibland höstrån och lera i trappen och hissen.
Jag tycker det är ohygieniskt att alltid gå omkring i stallkläder. Vi måste hela tiden få i trappen för hon åkt i hissen. Stötte på henne i porten nyss och sa till henne hon påstod att hon inte kan torktumla sina kläder för att de blir förstörda.
Jag kan inte köpa en egen maskin då den inte får plats.
det är ju samma som att en nötallergiker inte skulle kunna gå på Ica o handla för kunden före kanske har köpt nötter o lagt på bandet.
-
Låter som att du skulle behöva ett studiebesök i ett stall Ts och se hur hästvärlden faktiskt ser ut.
verkar mer som att du är rädd för fenomenet "häst" än att du är allergisk.
Du är välkommen till mitt jobb, många allergiska föräldrar är där tillsammans med sina ridande barn och det går bra.
-
En fråga Ts:
Hade du reagerat likadant om hon faktiskt aldrig visat sig i stallkläder?
Den dagen du ville tvätta på hennes tvättid hade du garanterat inte brytt dig om hon redan tvättat sina ridkläder o haft dom vikta i sin påse och kanske bara flaschat ett par jeans för dig .
Hon kanske kommer direkt från stallet ändå vissa dagar fast hon är klädd i jeans och vanlig jacka. Jag tror inte att du höjer på ögonen särskilt då utan kanske mer bara nickar åt henne och sen inte reflekterar mer.
Hade hon aldrig visat sina ridkläder hade du aldrig vetat att hon hållt på med hästar....
och du hade följdaktligen inte heller börjat gaffla om allergier hit o dit.... det hade aldrig slagit dig...
något att tänka på....