• Insatt

Stallkläder i tvättstugan

Anonym (Bitter) skrev 2013-08-10 12:34:04 följande:
    och jag kan inte tvätta i tvättstugan efter alla äckelpellar som måste ha parfymerade tvättmedel och äckelstinkande sköljmedel . Jag är allergisk!  

Kan ni inte få kläderna rena utan en massa stinkande kemikalier så har ni kanske något att fundera på  i hygienväg.

Ni stinker!   Och jag blir sjuk!

Sluta tvätta kläder i min tvättstuga!

Haha, vi allergiska får alliera oss! Eller skaffa egen tvättmaskin...
  • Insatt
    elmadumle skrev 2013-08-10 12:46:37 följande:

Jag får besvär av astman när jag kommer nära folk som varit istallet, ex i mataffärer, en hiss är ju ett ännu trängre utrymme och är man riktigt allergisk kan de gå illa.
    Jag är själv väldigt allergisk mot diverse saker, bland annat parfym, men jag fattar ju ändå att jag inte kan kräva att hela världen ska anpassa sig efter mig oavsett hur illa det kan gå. Finns det ingen möjlighet till allergibostad i din kommun?
  • Insatt
    Anonym (A) skrev 2013-08-10 12:51:38 följande:
    Så då får du ta trappen eller vänta tills grannen åkt, och sen åka efter. Det är inte grannens problem.
    Ja faktiskt, jag kan inte gå in på Bodyshop för jag får andnöd av parfymen. Den första timmen av min tvättid går åt till att köra maskinerna tomma för att tvätta ur eventuellt parfymerat tvättmedel (förlåt miljön). Men det är inte som att jag kan sätta upp lappar i tvättstugan och kräva parfymfritt för grannarna för det.
Svar på tråden Stallkläder i tvättstugan