Inlägg från: Rocktrollet |Visa alla inlägg
  • Rocktrollet

Stallkläder i tvättstugan

Men du måste skämta?
    Har man en allergi, då får man fanimig köpa en egen tvättmaskin. 
    Varför ska ANDRA drabbas bara för att DU har en allergi?

Jag tycker man kan respektera nötallergiker som faktiskt kan bli sjuka på riktigt (eller om du är dödligt hästallergisk) men annars så kan man inte förvänta sig att andra ska anpassa sig efter DINA problem.

Dessutom lär ju alla hår vara rätt "sterila" efter en omgång i maskinen. 

• Rocktrollet
    Anonym (allergisk) skrev 2013-08-10 17:29:08 följande:

På vilket sett är det en överdrift? 1/2000 del jordnöt räcker för att jag ska dö. Så, på vilket sätt överdriver jag när dessa jordnötter säljs överallt och äts överallt? Att jag tar i ett dörrhandtag efter någon som ätit jordnötter räcker för att en dödlig chock skall bryta ut. Hur ska jag göra då tycker du, för att vara säker?

Men hur gör du då när du ska handla mat?

Och jag antar att du har handskar när du öppnar dörrar. Eller typ alltid.
  • Rocktrollet
    Anonym (allergisk) skrev 2013-08-10 17:51:16 följande:
    Hur jag gör när jag handlar mat? Jag tar mina mediciner, går in snabbt, håller mig på avstånd och tar det jag behöver. Och hoppas att det ska gå bra. Vad mer kan man göra? När jag kommer hem åker alla originalförpackningar bort, saker sköljs och allt hanteras varsamt. Lägger t.ex inte en gurka med plasten kvar på skärbrädan. Det kan räcka för att en reaktion ska bryta ut. 

Jag har självklart inte handskar på mig när jag tar i dörrhandtag. Men några gånger per år blir det ilfart i ambulans till akuten, adrenalin, kortison, svullet ansikte och knappt någon luft. Så är det att leva med kraftig allergi.   

Låter jobbigt.

Men jag tycker ändå du borde ha handskar på dig. På vintern kommer man ju undan med det. Eller öppnar med armbågen. Att ta direkt med händerna verkar ju urdumt.
Svar på tråden Stallkläder i tvättstugan