• trollefur

    Jag fattar inte vad jag ska scrappa på för material?

    jag är helt ny på detta. tänkte göra bebisalbum och har letat runt lite på ''scrapbook album'' men det jag inte fattar är vad basmaterialet är som man använder? det står bara en massa om plastfickor till albumen men jag trodde man använde papper. finns det nån vänlig själ som kan förklara för mig? ja jag vet jag är trögfattad :)

  • Svar på tråden Jag fattar inte vad jag ska scrappa på för material?
  • Pippi Långstrump

    Scrappa gör du på papper på papper. Då skyddar plastfickorna det som du gjort. Kolla gärna panduro eller andra sidor för inspiration. Jag gillar att göra runda hörn på mina kort. Lycka till med albumet.

  • Surpuppan

    Panduro är skit enligt mig. Leta hellre på någon internationellt online shop som håller sig med kända och moderna märken. Köp en D-ringpärm med löstagbara plastfickor. I varje plastficka får du plats med två papper. Beroende på tjocklek på dina sidor får du plats med 20-30 plastfickor i albumet. Ett tips är att börja med att köpa ett kit istället för lösa produkter. Då är det matchat och klart och innehåller det du behöver. Bra kit finns t.ex på Studio Calico men det finns fler ställen som Noel Mignon och Cocoa Daisy.

    Bra basverktyg att starta med kan vara en papperstrimmer, en taperoller, en svart stämpeldyna och en akrylkloss (att fästa stämplar på) och en bra penna att skriva med. Lycka till!  

Svar på tråden Jag fattar inte vad jag ska scrappa på för material?