• Liten08

Bugaboo Buffalo

Hej! Jag är intresserad av en bugga till nästa knodd, var och klämde på em Buffalo på babyproffsen och tycker att den känns lite svajig....nästan gungig. Expediten sa att alla buggor är sådana? Är det nån som har en Buffalo, vad tycker ni? Nöjda? Funderar på att beställa från Holland.. Tacksam för råd och erfarenheter samt tips om vilka tillbehör ni tycker är värda att satsa på :)

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo
  • Liten08

Jag har kikat lite i de trådar jag hittat här och kommer förmodligen beställa från babyplus.nl Ca 8000kr inkl frakt tror jag, men maila lite olika... Dom verkar ha olika "driver"/erbjudande :) Såg att någon fått bra pris inkl maxi-cosi skydd etc... Har du vart och "klämt" på en Buffalo?

• Liten08

Donkey känns mer lättkörd men vi har en hiss och den är liten, vår kille kommer vara nästan 3 1/2 när bebis kommer så jag tänker mig attan kommer gå/ståbräda.... Vad tror ni? Erfarenheter?

• Liten08

Tack för info! Ja, jag beställer nog en - såg en idag i färgen petrol i mataffärn, har tyckt om den så mkt på bilderna men den såg lite "dassig" ut irl 😳 jag har oxå bf i dec, 3/12 😃jag tycker liggdelen verkar helt suverän och en av anledningarna till att jag just nu suktar efter buffeln - stor och rymlig så jag får plats med åkpåsen etc... Funderar på en black/black men har en åkpåsen från lundmyr som är svart/röd. Lite trist kanske? Nåväl, funktionellt 😜😊 Jag hade en kronan sist och den suffletten var helt fantastisk och jag tror att buffelns är lika grym - älskade min kronan och många utav kompisarna som hade emmaljunga suktade efter lika stor mysfaktor... Du kan säkert göra buffeln lika mysig som en emmaljunga, gillar iofs att de har klädda suffletter men på vår scooter s är suffletten helt världelös och många jag känner med emmaljunga har tyckt likaant 😁

• Liten08

Babymama! Nu inser jag att jag måste lägga till en organizer och sen beställa vagnen! Tänker att det är som att ha en handväska eller en jacka varje dag i två år ;) Blev smått förälskad i elodies nya åkpåse: petit royale! Helt ljuvlig färg!!! Kolla in :) Tack för all recension, känner mig säker på mitt val :)

• Liten08

Babymama, BF är 3/12. Så det känns som evigheter! Med min lille kille gick vattnet i v24+3...& idag...är jag i v24+3. Lite nojig och därför jag velar med vagninköp tror jag...men sambon tycks säker och säger shoppa på :) Let me know hur det går i åkpåsdjungeln :)

• Liten08

Sådär! Buffalon beställd :) & tillbehör som jag förmodligen inte kommer behöva men som jag bara var tvungen att ha ;) Gjorde en hastig jämförelse med sambons nyinköpta dator och drog till även med organizern :))) Tack alla ni som skrivit i tråden! Självklart babymama kommer jag uppdatera igen när vagnen landat och bebis kommit :) håller på å avvecklar vagnåkandet för treåringen och det går så smidigt :) Babymama, vad tyckte du om elodie påsarna? Lemondrop, jag kommer köra på en åkpåse jag redan har från lundmyr, svart med röd fleece :)

• Liten08

@otåligast, jag har provkört kompisarnas cam's & donkey's & camen är lättsvängd och lätt men något för skranglig tycker jag personligen...donkey'n fick jag en liten lätt förälskelse i! Lufthjul ä najs! Tror det ärdärav dn är enklare/lättare men Buffalon känns liksom "mer"... Jag slog till, bara sådär och nu längtar jag på leverans av både vagn och bebis ;) fast jag hoppas såklart inte bebis ploppar ut förrän BF :)

• Liten08

Oh, jag gick och suktade efter en petrol - såg en tjej inne i stan med den och åkte till babyproffsen men ändrade mig! Tyckte den såg något "dassig" ut i färgen så fegade och körde black/black. Men tycker att sand/beige botten och topset i petrol är grymt läckert...jag vet inte vem jag har i magen men tänker att det går att köa till en färg glad sufflett :)

• Liten08

Smart med hjulen, visste jag inte :) Min lille kille åker inte så mkt vagn och donkey'n hade inte blivit körd i annat än mono då blev valet Buffalo för sittdelen är såpass mkt större :) Anna- återkommer efter nyår förhoppningsvis med rewiev ;)

Svar på tråden Bugaboo Buffalo