• Liten08

Bugaboo Buffalo

Hej! Jag är intresserad av en bugga till nästa knodd, var och klämde på em Buffalo på babyproffsen och tycker att den känns lite svajig....nästan gungig. Expediten sa att alla buggor är sådana? Är det nån som har en Buffalo, vad tycker ni? Nöjda? Funderar på att beställa från Holland.. Tacksam för råd och erfarenheter samt tips om vilka tillbehör ni tycker är värda att satsa på :)

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo
  • viseversa

Hur mycket billigare är det om man beställer från Holland? Och vilken sida beställer man från då?

• blomman1013

Oj, jag råkade trycka på fel knapp :) men 8500 svenska kronor fick vi betala med frakten.

• Liten08

Jag har kikat lite i de trådar jag hittat här och kommer förmodligen beställa från babyplus.nl Ca 8000kr inkl frakt tror jag, men maila lite olika... Dom verkar ha olika "driver"/erbjudande :) Såg att någon fått bra pris inkl maxi-cosi skydd etc... Har du vart och "klämt" på en Buffalo?

• Liten08

Donkey känns mer lättkörd men vi har en hiss och den är liten, vår kille kommer vara nästan 3 1/2 när bebis kommer så jag tänker mig attan kommer gå/ståbräda.... Vad tror ni? Erfarenheter?

• Babymama

Vi har haft en Buffalo i en månad nu, och hade tidigare Brio Go. Jag är så nöjd med Buffalon, upplever den inte som svajig. När jag går ute i skogen och marken lutar kan jag dock ibland tycka att det känns lite som om vagnen skulle kunna välta om jag inte höll emot, men det kände jag med vår Brio Go också och där var sittdelen ändå 15 cm lägre. Tycker Buffalon är mycket lätt att svänga, stor och djup varukorg, hög och bra sittdel, lätt att fälla ihop (inte i en del förvisso). Jag går mycket i både terräng och city och tycker att den är en perfekt kombo. Men, om man bara är i stadsmiljö kanske man vill ha en lite nättare vagn möjligen? Fördelen med storleken tycker jag nog är att den känns mer robust i jämförelse med Cameleon ex. Köpte i Sverige men var på väg att köpa från Moeders Mooiste i Holland. Verkar toppen tycker jag.

• Babymama

Glömde säga att suffletten är helt fantastisk, extremt skyddande och går att fälla upp åt enbart höger eller vänster beroende på var solen är. Lite svårt att förklara, men grymt bra. Rekommenderar verkligen Buffalon m.a.o.

• Lemondrop

Är inne på att köpa en liten buffel :) Har bf i december och funderar lite över liggdelen. Den känns så omysig om man jämför med ex större vagnar så som Emmaljunga. 
    Vad har ni för erfarenheter av liggdelen?  

• Liten08

Tack för info! Ja, jag beställer nog en - såg en idag i färgen petrol i mataffärn, har tyckt om den så mkt på bilderna men den såg lite "dassig" ut irl 😳 jag har oxå bf i dec, 3/12 😃jag tycker liggdelen verkar helt suverän och en av anledningarna till att jag just nu suktar efter buffeln - stor och rymlig så jag får plats med åkpåsen etc... Funderar på en black/black men har en åkpåsen från lundmyr som är svart/röd. Lite trist kanske? Nåväl, funktionellt 😜😊 Jag hade en kronan sist och den suffletten var helt fantastisk och jag tror att buffelns är lika grym - älskade min kronan och många utav kompisarna som hade emmaljunga suktade efter lika stor mysfaktor... Du kan säkert göra buffeln lika mysig som en emmaljunga, gillar iofs att de har klädda suffletter men på vår scooter s är suffletten helt världelös och många jag känner med emmaljunga har tyckt likaant 😁

• Babymama

Lemondrop: Jag har ingen erfarenhet av just Emmaljungans liggdelar, men om jag jämför Buffalons liggdel med min gamla Brio Go så är Buffalon mysigare tycker jag. Mjukare material och fina, lena tyger. Liggdelen är rymlig tycker jag också, lika stor som Brio Go (vars liggdel dottern sov dag i fram till 8 månader). Suffletten kan fällas nästan helt ner över liggdelen också, så sova-bra-faktorn är hög tycker jag :) En väldig fördel är också att liggdelen kan bli helt platt om man packar ihop den. Bra om man ska resa med den. Liten08: hoppas du blir nöjd om du köper Buffalon. Jag är så nöjd :) Kan säga att inte bara liggdelen är bra, utan även sittdelen! Den är så högt placerad så barnet kommer upp i riktigt bra höjd. Man ser varandra jättebra och det är skönt för ryggen att slippa böja sig så mycket för att få ur/i bebben. Selen är också kanon, med fempunktsfäste, känns tryggt! Angående färg på vagnen så är black/black snyggt tycker jag :) Med lite röda detaljer på åkpåsen känns det säkert roligt! Och om du ångrar dig kan du ju alltid köpa ny sufflett sen ;) Min vagn är sand/svart. Är så enormt nöjd med färgen! Har lite svårigheter att bestämma färg på åkpåse inför hösten bara...kungsblå? Rosa? Dagens I-landsproblem!

Svar på tråden Bugaboo Buffalo