Inlägg från: Otåligast |Visa alla inlägg
  • Otåligast

Bugaboo Buffalo

Hej,
    Beställde igår en Buffalo men kan inte sluta fundera på om den trots allt är för tung/svårkörd. Vi bor strax utanför stan och här är rätt kuperat + uselt väglag på vintern men vi har en rejäl vagn med fasta lufthjul som komplement redan = borde jag ha valt en Donkey eller rentav en Cameleon? Hur uppfattar ni era Buffalos - är de tunga att manövrera? 

• Otåligast

Hej Liten08 - modigt :). Kan bara hålla med - har lite svårt att inte tycka att Donkeyn är otymplig som Mono. Krisar det kan man tydligen köpa Donkeyns hjul till Buffalon som då borde bli mer lättkörd... Att det ska vara så här svårt med vagn :(. Vilken färg valde du?

• Otåligast

Smart tänkt! Jag vet att det är en kille i magen och var inne på svart/petrol men körde till sist på det opraktiska svart/offwhite som jag tycker är finast trots att jag har hört inte stänger ut solljus så bra. När blev utseendet på vagnen viktigare än funktion?? Förstår mig just nu inte riktigt på mig själv. Suck. 

• Otåligast

Haha - förstående sambo du har! Jag blev så nojjig idag att jag gick till en barnvagnsaffär på lunchen och provkörde lite till och andas nu ut - Buffalon är rätt! Den är lättkörd (i min hjärna hade den utvecklats till en närmast orubbar pansarkoloss ;)) och på alla anpassad till vår livssituation i ett kuperat villaområde med grusvägar och dålig vinterväghållning. Cameleon har helt enkelt för små hjul för att fungera i vår vardag och Donkeyn tycker jag har för smal sits. Dessutom uppskattar jag att Buffalon är högre så att kontakten med barnet blir bättre. Mitt alternativ var faktiskt den superhöga Stokke Crusi men då är Buffalon absolut lika lättkörd och känns snäppet smidigare. Är nu lättad och nöjd och bara väntar på leverans av både vagn och bebis :).

• Otåligast

Min sambo har kanske inte heller barnvagn som största intresse direkt men han dömde faktiskt ut Brio när han tyckte att babyskyddet som hör till satt på lite dåligt och föll för Bugaboo Buffalos rejäla framtoning så jag lät faktiskt honom bestämma. Det hela gick på typ 10 minuter varpå jag efteråt fick lätt panik över att vi gjorde bristfällig research... Jag lyckades avstyra ett köp direkt där och då och efter lite snabba sökningar på nätet hittade jag till Babyhuys i Holland vars hemsida fanns direkt på engelska. Tack vare en rabattkod  i en svensk blogg fick jag 20 % rabatt + fri frakt :). Verkar seriöst, snabbt och vi sparade över 6000 kr när vi köpte vagn med en massa accessoarer som åkpåse + babyskydd, adaptrar, en bärsele och en babysitter etc. Mycket nöjd om nu bara vagnen levereras som den ska och så. Bugaboos garanti är värdsomspännande så det ska inte spela någon roll om man köper direkt från Holland. Dessutom är det snabb leveranstid - i svenska affären skulle det ta 6-8 veckor.

• Otåligast

tvetalan: Jag köpte Maxi-Cosi Pebble som jag bara hört gott om. Smidigare knäppning än den äldre modellen Cabriofix, vilket känns viktigt när man har med en minibebis att göra.

Babymama: Blir såååååå glad att höra om dina erfarenheter kring styrningen. Jag jämförde även med Stokke Crusi som jag gillar pga att bebisen hamnar högt men tyckte faktiskt inte att den verkade smidigare än Buffalon. Cam är ju i en klass för sig inomhus och på platta vägar men jag har en känsla av att en promenad runt kvarteret där vi bor i vinter nog kommer att kännas betydligt enklare med Buffalon än med Camen... 

• Otåligast

Hej igen Tvetalan - Cabriofix är ju i princip samma som Pebble. Den största nyheten att man kan använda samma bas till nästa bilstol om man har Isofix men vi har inte det så då är det enda nya man får med Pebble en något enklare fastspänningslösning. Bärbarhet, utseende och framförallt säkerhet tycks inte alls förändrat så grattis till ett SUPERKÖP :)!

• Otåligast

Hej,
    Jag väntar fortfarande. Har köpt från Babyhuys som ska skicka den imorgon - återstår att se hur lång tid det tar... Leveransen ska i alla fall ske med DHL och andra saker som kommer via DHL brukar aviseras med SMS dagen innan så att man får säga om tidsspannet de föreslår passar. Gör det inte det kan man gå in på deras hemsida och boka om till ett annat. Hoppas att det blir så även med denna leverans. Har du hört något mer från posten? 

Svar på tråden Bugaboo Buffalo