• Jessica

Bugaboo Buffalo

Lemondrop skrev 2013-08-19 07:57:17 följande:

Jag har äntligen bestämt mig efter många om och men :) Det kommer att flytta hem en Buffel till oss!! 
    Vad har ni för åkpåse i liggdel till er Buffel? Jag är sugen på en från Bozz, en sån med får/lammskinn. Ser så mysigt ut :) Någon som har erfarenhet av den? För stor för att få plats i liggdelen?

Är också inne på en sådan och hos jollyroom har de nu nedsatta priser på dessa i olika modeller/storlekar :)
  • Jessica
    Otåligast skrev 2013-08-25 20:06:07 följande:

Hej,
    Beställde igår en Buffalo men kan inte sluta fundera på om den trots allt är för tung/svårkörd. Vi bor strax utanför stan och här är rätt kuperat + uselt väglag på vintern men vi har en rejäl vagn med fasta lufthjul som komplement redan = borde jag ha valt en Donkey eller rentav en Cameleon? Hur uppfattar ni era Buffalos - är de tunga att manövrera? 

Hej! Jag är själv ingen bugga ägare ÄN! Men har vart och klämt på både buffalon och donkeyn! Buffalon ÄR lite mer trög än donkeyn så har själv börjat bli lite fundersam när de gäller vagnval! Donkeyn blir de inte pga liggdelen som känns alldeles för smal!
  • Jessica
    Otåligast skrev 2013-08-26 15:22:10 följande:

Haha - förstående sambo du har! Jag blev så nojjig idag att jag gick till en barnvagnsaffär på lunchen och provkörde lite till och andas nu ut - Buffalon är rätt! Den är lättkörd (i min hjärna hade den utvecklats till en närmast orubbar pansarkoloss ;)) och på alla anpassad till vår livssituation i ett kuperat villaområde med grusvägar och dålig vinterväghållning. Cameleon har helt enkelt för små hjul för att fungera i vår vardag och Donkeyn tycker jag har för smal sits. Dessutom uppskattar jag att Buffalon är högre så att kontakten med barnet blir bättre. Mitt alternativ var faktiskt den superhöga Stokke Crusi men då är Buffalon absolut lika lättkörd och känns snäppet smidigare. Är nu lättad och nöjd och bara väntar på leverans av både vagn och bebis :).

Vart har du beställt ifrån?
  • Jessica
    Litchie skrev 2013-10-12 09:18:42 följande:

Klockren service och leverans från babyhuys måste jag säga :) fem dagars leverans fram till dörren! Nu står vagnen och väntar på lillen och jag ser fram emot att få använda den påriktigt :)

Hur gick man man tillväga med betalningen för jag ska också beställa därifrån!
  • Jessica
    tvetalan skrev 2013-10-12 10:43:51 följande:

Hur lång tid tog det för er som från beställning tills ni fick vagnen? Vet inte riktigt när det är dags att beställa Skrattande

Jag skulle beställa senast i dec för att vara säker på att jag har den innan bebis, och jag har Bf 5 feb, sa de när jag mejla. Det är ju under jultider så det kan ta lite längre tid då!
  • Jessica
    Litchie skrev 2013-10-12 10:19:03 följande:
    Vi betalade med kort direkt vid beställningen :)
    Så det var inget krångel? :)
  • Jessica
    tvetalan skrev 2013-10-12 11:03:40 följande:
    Jag har bf i början på mars så då kanske jag kan beställa i januari någon gång :) planerar att beställa från babyhuys, varifrån ska du beställa?

Ps. Skriver dom själva hur mkt svenska kronor man ska betala enligt den dagens växelkurs eller får man själv ta reda på det?
    Jag ska beställa från babyplus.nl och där gav de priset i euro så jag gick in på valuta.se för att kolla hur mkt det är i svenska kr, jätte smidigt!! :) ja det räcker nog med januari då!
  • Jessica
    minimeee skrev 2014-01-03 21:08:48 följande:
    Hejsan! Fick nyss hem våran buffalo ifrån Holland, babyplus. Kan rekommendera dem starkt, trevligt bemötande och bra service.

Men vi satte ihop våran buffalo nu ikväll, och ska liggdelen kännas lite svajjig? Som om den vickar lite när man ruckar på den. Svårt att förklara men det känns som om den skulle sitta fast i något mer? Ska de vara så? Jätte tacksam för svar ifrån någon som har en buffalo med liggdelen på.:)
    Har också en Buffalo som står här och väntar på bebis och ja den svajar lite vilket den "ska" :)
Svar på tråden Bugaboo Buffalo