• Eviel

snyggt när tjejer har kort hår?

Hej! Som rubriken lyder, tycker ni att det är snyggt när tjejer har korta frisyrer? Kul att veta.. :)

• Svar på tråden snyggt när tjejer har kort hår?
  • Rosebud

Helt klart är det vad som krävs för att en del tjejer skall få fram sin personlighet. Världens bästa 
    Carlsson och hon mångkamperskan från Växjö är knallfräsiga i korta frisyrer.

Har alltid dragits till androgyna tjejer och med facit i hand har där alltid funnits en avgrund av
    känslor och intensitet hos dem. 

• Philipsson
    Rosebud skrev 2014-01-31 12:26:02 följande:
    Helt klart är det vad som krävs för att en del tjejer skall få fram sin personlighet. Världens bästa 
    Carlsson och hon mångkamperskan från Växjö är knallfräsiga i korta frisyrer.

Har alltid dragits till androgyna tjejer och med facit i hand har där alltid funnits en avgrund av
    känslor och intensitet hos dem. 

Det finns många kvinnor som är snygga i kort hår. Dock, de som inte är snygga öht, blir ju heller inte snygga i kort hår.

Exempelvis finns det som jag ser det inget snyggt alls i K. Klüft, vare sig som lång- eller korthårig. Hon är ju manhaftig av sig, och det tycker inte jag är särskilt attraktivt (däremot var hon ju en duktig idrottare). Skulle tippa att hon kommer ut som flata inom några år.
  • Rosebud

Jag har förstått att mina ideal anses lite udda, men jag har hittills gillat tjejer och tjejer endast.
    Tycker den här spetan är knallfräsig här.Härligt androgyna drag av både Johan Davidsson( hockey)
    och prinsessan Diana, som också var en tomboy innan hon råstylades.

• Gazebo

Om jag får välja väljer jag långt hår alla gånger.

• Madde78

En del passar riktigt bra i kort hår men gillar att ha lite mer hår själv, tror inte jag skulle passa så bra i kort hår.

Painting is poetry that is seen rather than felt, and poetry is painting that is felt rather than seen
  • mercury

Jag gillar korta frisyrer på alla, nästan oavsett utseende, i alla fall välvårdade korta frisyrer.

Precis som män passar vissa tjejer bättre i kort hår än andra. Men eftersom normen är kort hår på män tänker färre på korthåriga mäns utseenden på ett kritiskt sätt, eller tillskriver åtminstone inte frisyren skulden för utseendet.

Har man som tjej haft otur nog att födas med en hårkvalitet som inte passar särskilt bra för långt hår gör man i alla fall smartast i att hitta en lättskött kort frisyr som sätter fokus på ansiktet istället för det bristfälliga håret. Tycker jag.

• Minniemousemommy
    Eviel skrev 2013-08-12 00:00:58 följande:
    Hej! Som rubriken lyder, tycker ni att det är snyggt när tjejer har korta frisyrer? Kul att veta.. :)
    Nej det tycker jag inte. Kortast som kan vara finast på tjejer enligt mig är en lång page. Inte kortare än så. Men finaste på dom flesta är ner till brösten. Jag tycker dock att riktigt långt hår kan vara snyggt på ett par tjejer, som tex mig själv. Mitt hår är till min svanskota ungefär och jag skulle inte vilja ha kortare. :)

• Datejust

Det är en liten klick tjejer som är lika snygga i kort som såväl långt hår.

• Rosebud

Kan tänka mig att Pernilla Wahlgren skulle passa i kort frisyr eller
    ännu hellre den där cockerspanielflickan som vann silvermedalj i skidåkning.

Det är ingen garanti att det blir bra även om man finns på all världens
    skönhetslistor. Inte alldeles lätt att se vem det här:

• Grande Rock

jepp, det är, i mina ögon, mycket attraktivt med kortklippta tjejer

It's Good But It Just Ain't Right
  • Audhild01

Det är ytterst få kvinnor som passar i kortklippt hår, tycker jag. Långt hår är mycket trevligare och femininare - och det gäller i alla åldrar! Dessutom finns möjligheten att sätta upp håret i stiliga frisyrer, när detta är passande. Långt hår är alltid mer glamouröst än kort hår. Det finns en anledning till att kungliga damer har långt - eller i alla fall halvlångt - hår!
  • Audhild01
    Rosebud skrev 2014-02-13 17:00:27 följande:
    Kan tänka mig att Pernilla Wahlgren skulle passa i kort frisyr eller
    ännu hellre den där cockerspanielflickan som vann silvermedalj i skidåkning.

Det är ingen garanti att det blir bra även om man finns på all världens
    skönhetslistor. Inte alldeles lätt att se vem det här:

Deborah Kerr va..?
  • Den och den

Jag har alltid haft mer eller mindre kort hår men i somras tog jag steget och klippte det kort. Jag passar grymt bra i det om jag får säga det själv ;). Sned"bena" med lugg på ena sidan som går ner till öronen precis och rakat på andra sidan, en klassisk sidecut med andra ord, men med kort hår även i övrigt. Jävla grant!

• Den och den
    Den och den skrev 2014-02-13 17:55:30 följande:
    Jag har alltid haft mer eller mindre kort hår men i somras tog jag steget och klippte det kort. Jag passar grymt bra i det om jag får säga det själv ;). Sned"bena" med lugg på ena sidan som går ner till öronen precis och rakat på andra sidan, en klassisk sidecut med andra ord, men med kort hår även i övrigt. Jävla grant!

Mer eller mindre LÅNGT hår ska det stå i första meningen
  • Rosebud
    Audhild01 skrev 2014-02-13 17:52:27 följande:
    Deborah Kerr va..?
    Nej, en något yngre men ganska samtida amerikanska. 
    Furstinnan av Monaco, mera känd som Grace Kelly.

Mera bekant här kanske:

• Audhild01
    Rosebud skrev 2014-02-13 18:37:15 följande:
    Nej, en något yngre men ganska samtida amerikanska. 
    Furstinnan av Monaco, mera känd som Grace Kelly.

Mera bekant här kanske:

Aha - DÄR kände jag igen henne!
Svar på tråden snyggt när tjejer har kort hår?