Norsk pojkvän
Min pojkvän och jag har över 80 mil mellan varandra... och har inte möjlighet att ändra på det förrän om tidigast ett år.
Ja, det är ju inget lätt beslut direkt... Ni är helt inställda på att distans inte funkar? Han har inte möjlighet att komma och hälsa på dig när du är utomlands? Vad är hans inställning till att du är borta? Jag har flera kompisar som varit borta från sina respektive när de gjort liknande resor som du planerar att göra, och det har i de flesta fallen fungerat utan problem även om det har varit jobbigt att vara borta från varandra såklart.
Jag förstår dig precis, mitt förra förhållande för några år sedan var med en person från ett annat land och det var en av anledningarna till att jag bröt upp (fattar inte varför jag alltid hamnar i distansförhållanden...). Det är jobbigt att vara från olika länder, en av er kommer alltid att ha långt hem, eller så har ni båda långt hem om ni bestämmer er för att jämka. Nu är ju avstånden inte så stora mellan Norge och Sverige, och kulturkrocken blir inte jättestor men ändå. Det kan vara jättetufft att få det att gå ihop.
Prata med honom :) Kom fram till ett gemensamt beslut om hur ni ska göra, och låt inte honom ta det som självklart att det är du som alltid ska komma till honom, han har ju trots allt större möjlighet att flytta på sig eftersom han är klar i skolan. Och var sann mot dig själv och det du vill.