• roffe

Menskoppen stinker!

Oj, 10 timmar. Inte konstigt det luktade. Tamponger ska man ju ta ut mellan var 4-6:e timme. Bindor klarar jag inte pga jag tycker att det luktar hela tiden för man känner ju att det luktar mensblod från sig själv liksom, kanske för att man är medveten, men även för att mensblodet exponeras för luft.

Prova att ta ut den oftare. Det måste väl gå att få ett stopp någonstans på resan för toapaus? Själv klarar jag inte 10 timmar utan att tömma blåsan. :D 

• roffe
    Anonym (Stinky) skrev 2013-08-12 19:25:03 följande:
    Det är femmecup jag köpt. De gör ju rätt mycket reklam på sin hemsida att man bara behöver byta var 8-12:e timme, att den klarar 3 ggr kapaciteten av en tampong osv osv. Det är med andra ord skitsnack :) Man ska byta lika ofta som med en vanlig tampong om jag förstår er rätt? Då bör man inte ha den inne på natten heller?

Bindor kan jag ha på mig längre då jag blöder väldigt lite, utan problem en hel natt + sovmorgon, men det luktar inte alls så här illa. 
    Jag använder tampong på natten, sätter in innan jag lägger mig och tar ut när jag går upp, efter 6-8 timmar. Det har funkat bra. Dock är det ju olika för alla.

Jag skulle nog testa det där rengöringsgrejset, det kan ju helt enkelt vara det som är problemet bara :) 
  • roffe
    Anonym (Stinky) skrev 2013-08-12 19:29:26 följande:
    Hela poängen med menskoppen trodde jag var att man kunde ha i den länge så man slapp hålla på och tömma den på offentliga toaletter då de oftast inte är så fräscha. (+ att de är billiga och miljövänliga om man jämför med tamponger). Jag tycker de har missvisande information på sina hemsidor. 
    Mm men det ska väl antagligen funka med 10 timmar om dom marknadsför att det gör det :)
Svar på tråden Menskoppen stinker!