Menskoppen stinker!
Jag köpte en menskopp förra veckan då jag hört så mycket positivt om den. Första två dagarna gick finemang, lite svår att få ut kanske men inga större problem. Tömde den 3-4 ggr per dag (blöder dock rätt lite, så det blev aldrig mer än 5 ml per gång) och tvättade den med lite tvål och massor av ljummet vatten mellan gångerna. Det luktade ingenting.
Så på tredje dagen skulle vi köra bil genom landet och jag valde att låta menskoppen sitta i under hela resan (totalt 10 timmar). Sen på kvällen när jag skulle ta ut den- fy fan vad det stank! Det var det värsta jag varit med om! Det fanns inte mycket mens i koppen men det var tjockt och brunaktigt.
Nu får jag inte bort doften. Jag har testat koka koppen i vatten blandat med yes, sköljt den med massor av tvål osv men ingenting hjälpen, menskoppen stinker lika mycket ändå. Jag kan inte ha den i badrummet längre. Min sambo fick tvätta handfatet med wc-anka igår då doften spridit sig ner i avloppet.
Har n varit med om samma sak? Vad beror det på? Jag jag vara allergisk mot latex eller något sånt? Jag bytte till binda på natten och det luktade fortfarande lite unket på morgonen. Men nu luktar det precis som vanligt igen.