• novaaaa

Emmaljunga Super Viking

Gah! Blir galen i barnvagnsdjungeln... Vilken vagn ska man välja? Har alltid velat ha en Emmaljunga, och blev nu sugna på 2014 modellerna...

Vill ju så gärna känna på den och se hur den känns... Liten kommer först i december men vill ju så gärna ha så mycket som möjligt klart i tid ;)

Någon med tips och råd?

• Svar på tråden Emmaljunga Super Viking
  • novaaaa

Jag är med jätte nyfiken på den!! Vill att den sk komma nu så man kan testa den lite... Sambon är med sugen så det hade ju varit perfekt om man var överens från början :P

• novaaaa
    LinaSofia skrev 2013-08-13 23:13:50 följande:

Bugaboo-kopia!

Men Bugaboo är väl inget svenskt märke? Så att svenska märken gör spinnoff på den är ju ganska väntat då det är en väldigt populär vagn!

Vet inte varför men har aldrig riktigt gillat Bugaboo, men har fastnat rejält för Super Viking... Konstigt då dom dom sagt är sjukt lika :P
  • novaaaa

Kul att läsa allas olika åsikter :) är medlem i en emmaljungagrupp på Facebook och åsikterna/smakerna spretar rejält :)

En emmaljunga Viking vagn är beställd sedan ett par veckor, både jag och min sambo älskade den! Väntar bara på att få i ordning här hemma efter flytt och målning så ska vi hämta hem vagnen :)

• novaaaa

Nä mest vad man tycker och tänker om de olika vagnarna... Alla har ju olika smak... Är jätte svårt när man som förstagångsvagnköpare ger sig in i barnvagnsdjungeln ;)

Alla vagnar har ju sina fördelar och nackdelar, och allt ska ju ändå passa den som ska ha vagnen... :)

Viking modellerna verkar inte vara jätte populära, de flesta verkar mer gilla den klassiska Emmaljungan... Vi får väl se om vi kommer att trivas med våran :)

• novaaaa

Super Nitro och Super Viking har väl typ samma chassi om jag inte är helt fel ute?... Ville ha super Viking först då jag oxå velat ang däcken, men vågade inte chansa på att hinna få den om det var lång leveranstid :/

Men när vi kände på Viningen kändes den perfekt! :) får hoppas bara att den passar till hundpromenaderna och eventuella snöstormar bara ;)

Huvudsaken är att Liten trivs och är varm under vintern

• novaaaa

Tror att Viking är lite smalare... Sittdelen är nog smalare iaf... Det oroar mig lite hur länge Liten kan använda vagnen innan den känns liten och trång... Men men det problemet får man väl ta då ;)

Liten har ju inte ens kommit än så det dröjer innan han växer ur sin vagn ;)

• novaaaa

Tror vi betala 8600:- men då tog vi en white letherette suffla till liggdelen och en blå till sittdelen utöver... Dom kostar väl 550:- resp 400:- tror jag.. :)

• novaaaa

Mm ville oxå ha vit läder först på vagnen vi tänkte, men ångrade oss när vi båda faktiskt blev så glada i vikingen :) väldans dyrt dock :/ :P

• novaaaa

vi älskar vagnen!! Nu har det dock inte snöat så mycket häri vinter så just den biten kan jag inte uttala mig om... ;)

Men den väldigt smidig och lättkörd! Ett litet minus är kanske om man ska ut och köra i skogen så är den inte jätte bra, men sålänge det inte är allt för guppiga vägar så är den perfekt :)

• novaaaa

Haha tack :) som sagt så har jag inte hunnit testa sittdelen då han bara är 4 veckor ;)

Grusväg funkar bra, och även hyfsat i skog men det är kanske inte lika bra stötdämpning som på andra vagnar... Guppar mycket... Men lilleman gillar det ;)

Lite snö har vi här och än sålänge så ha det inte varit några problem med det heller :D jag är helnöjd!

Dock kan jag väl hålla med om storleken på sittdelen, man vill ju inte att det ska bli trångt för snabbt och många har tydligen haft åsikter om att den ska vara liten... Men det verkar vara så olika när man kollar på bilder :O

Svar på tråden Emmaljunga Super Viking