Inlägg från: supersötasilversara |Visa alla inlägg
  • supersötasilversara

Pojkar mindre värda än flickor?

Otroligt klumpigt att kläcka ur sig något sådant. Folk har inte vett att tänka FÖRST och prata sen. Skriv till DNs vett- och ettikettexpery Magdalena Ribbing, hon brukar ge tips på suveräna svarsrepliker åt sådana kommentarer. Det är ju underbart att man får friska barn, det är det som är viktigt, oavsett kön, de är ju ens barn. Men jag vill tillägga (ska försöka att inte vara lika kumpiga som din familj och bekant + att jag säkert får flera påhopp), att det jag tror de menar är att det är roligt att ha en (flera) av varje för att de är olika kön och visst, oavsett kön har de ju olika personligheter, men det (ytliga saker javisst) är roligt att handla tjejkläder och fina klänningar, barbies och annat. Nu generaliserar jag men i alla fall av mkna barns klass- och förskolekompisar så leker pojkar oftare med typiska pojkleksaker och flickorna med flickleksaker (MEN såklart också allt däremellan). Kvinnor och män är olika och får man en dotter kan man relatera till varandra för dottern kommer att genomgå samma utveckling som en själv. Sen åt andra hållet så är det ju underbart som kvinna att få uppleva en sons utveckling eftersom det är något man inte genomgått. Det är ju likadan med våra vänner som har tre flickor, den mamman och pappan kommer ju inte få uppleva en sons utveckling och jag vet att de är supernöjda och lyckliga över sina tjejer men jockså att de hoppats på att få en son (utan att för den skull vara besvikna och ledsna).

Svar på tråden Pojkar mindre värda än flickor?