Inlägg från: Förväntanstid |Visa alla inlägg
  • Förväntanstid

Pojkar mindre värda än flickor?

Ja det är tröttsamt. En släkting på min mans sida är värst. När vi väntade första så benämnde denne person det kommande barnet som "han", alla kan ju snubbla på orden men det hände upprepade gånger, vi visste inte vad det var för kön. Nu när vi väntar nästa barn så säger den "då får han en lillasyster nu då!". En annan av hans släktingar säger det som en fråga "då vill ni ha en tjej den här gången då?". Vafan svarar man? Jag svarade att det nog är ca 50/50 även denna gång. Det är bara så onödigt.

• Förväntanstid
    The Riddler skrev 2013-08-14 12:45:55 följande:
    Jag hade föredragit pojkar utan tvekan. Hellre 3 grabbar än 2 killar och 1 tjej etc. 
    Everything I tell you is a lie, including this.

Har du barn?
  • Förväntanstid
    Juniana skrev 2013-08-14 16:56:34 följande:
    Det där begriper inte jag. Och jag tror inte att jag känner någon IRL som tänker så. Däremot har jag vänner och bekanta från andra kulturer, som "måste" få en son - så där är det precis tvärtom. Själv fick jag en av varje, men hade jag varit tvungen att välja mellan två pojkar och två flickor, så hade jag faktiskt hellre tagit två pojkar. Det kändes viktigt att föda min man åtminstone en son. Men ditt problem är väl egentligen inte dina barns kön, utan att du har fel umgängeskrets... För så där beter man sig ju inte. Till och med om jag VET att en mamma själv tycker att hon fått "fel" kön, så försöker jag att stödja genom att gratulera henne jättemycket till det barn hon fått, och genom att peka ut allt det roliga som hon nu har framför sig med ett barn med just det könet.   

Va? Har din man uttryckt ett pojkbegär så starkt att du känner att du måste "föda din man" en son? Om han ville ha en så kunde han ju "spruta dig" en ;)
Svar på tråden Pojkar mindre värda än flickor?