• JoyfulJay

Hur brygger du ditt kaffe?

Som rubriken lyder så undrar jag hur du brygger ditt kaffe. Jag och min kära pojkvän har haft "vilda" diskussioner om detta. Kommentera gärna vilket svar ni har valt och från vilken del av Sverige ni kommer. Jag vill gärna lägga fram ett bevis på att jag har "rätt" och han har "fel" Tungan ute Kan ju dock sluta tvärtom såklart, men det tror jag inte Oskyldig

Står det inte det jag påstår så är det tryckfel
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur brygger du ditt kaffe?
  • lövet2

Nu brygger vi förstås inte, utan vi kokar, men jag tar ett mått mer än antal koppar. Bor i Norrbotten.

• Grande Rock

det beror på hur jag tillreder och vad det är för bönor

The Devil Stole the Beat from the Lord
  • L i n n

Hm.

När jag kokar, eller brygger, kaffe så tar jag oftast ett mått mer än antalet kaffekoppar vatten.

Ibland en dutt ännu lite mer också.

Det beror på hur många koppar jag gör.

Gör jag få koppar blir det ett mått extra kaffe, gör jag många koppar tar jag ett mått plus en dutt kaffe

Men det är bara när jag gör kaffe hos andra, för här hemma har jag en kaffemaskin som gör godaste kaffet bara genom ett knapptryck!

• bellenbus

Ett mått mer än antal koppar, det blir godast så. Men som någon skrev, om jag gör väldigt mycket kaffe på en gång kan det bli mer än så. Jag bor i Stockholm.

• MammaPethra

Lika många mått som koppar samt ett extra för bryggaren - Lerum men kommer från Bromölla-Skåne.

• Fröken Vargh

Det här känns ju väldigt individuellt, hur kaffedrickaren vill ha just sitt kaffe. Själv brukar jag ta ett mått per angiven kopp, ibland lite mer om jag vill ha det lite starkare. Om jag gör iskaffe så tar jag dubbelt.

• JoyfulJay

Hur man väljer att dricka sitt kaffe är ju som sagt väldigt individuellt, det finns ju inga rätt eller fel. Jag och min pojkvän dricker kaffe helt olika. Motsatserna till varandra helt enkelt. Och jag påstår såklart att mitt sätt är så de flesta vill ha det och han säger samma sak om sitt sätt att brygga. Då vi bor ganska långt ifrån varandra och båda även har bott i andra delar av Sverige är vi nyfikna på om detär platsrelaterat.

Svar på tråden Hur brygger du ditt kaffe?