Anonym (VAD!?!) skrev 2013-08-21 11:22:39 följande:
Jag tror faktiskt också att man ska vara singel för att klara den första tiden :), i alla fall när inge av oss kan detta sen innan.
Min sambo kommer att ta en skepparexamen....jättedyrt, men ett måste såklart.
Jag ser det romantiska i det...lite prippsblå reklam..Men som du skriver, verkligeheten kommer ifatt en och allt vad det innebär.
Jag kommer själv från en bohemisk familj så ingen av dom har rynkat på ögonbrynen. Det är bara mina väninnor som tycker att NEJ NEJ är ni galna.
Jag spelar piano och det får inte plats på båten, så kanske ska man ta fram gitarren och försöka slå dig i världens bästa gitarisst..( som annars är och kommer alltid vara Pat Metheny :) )
Varför flyttade du från båten? Kan man få nog? :)
Tänker mycket på det med mat och inköp...det är långt till butik, orkar man det?
Önskar vi fick hyra det istället så hade det varit ett enkelt beslut....för då kan man bara flytta därifrån :):):):):)
Jag flyttade pga jobb och förändrade omständigheter. Inte för att jag inte trivdes. Längtar fortfarande tillbaka till den tiden...
Ang mat och och inköp...man lär sej planera. Och sparar faktiskt ganska mycket pengar på att inte kunna impulsköpa. Och blir väldigt kreativ. Vad du får på kroken tillagar du:). Billigt och bra.
Överlag var det en ganska nyttig period. Man blir kreativ av att inte ha stadens stimulans. Och finner ett lugn i närheten till naturen. Promenaderna. Man känner att man är del av ett kretslopp. Att ständigt blicka ut över ett hav.
Varje morgon (nästan) tog jag ett dopp i havet för att spara på vattnet. Fantastiskt sätt att inleda dagen! Man har naturen kring knuten. Man får nya glasögon - världen är annat än morgontrafiken i stressen på väg till jobb. Som jag minns det var det livets lyxigaste tid - trots vissa obekvämligheter.
Sen tror jag iof att man ska vara en viss typ av person för att gilla det. Det passade mej, lite trött på mänskligheten som jag alltid varit.
Men egentligen är det inte mer dramatiskt än att flytta in i en stuga mitt i skogen. Tror du att du pallar med det så blir båtlivet en picknick.